Hösten är ej välkommen !

Idag när vi gick ut på den dagliga söva Lilly/promenera Lova promenaden så tog jag på mig en vinterjacka.Och en tjocktröja.Lilly fick dubbla byxor och dubbla tröjor,mössa+filt.Det var bara 12 grader varmt ute och 22 inne.När man är van att det är typ 27 grader inne och 20 grader ute,så får man ju en smärre chock när man måste ligga och huttra under täcket på nätterna.Eller att jag faktiskt måste ta på sockar och jeans,istället för att spreta med mina målade naglar barfota i sandalerna och blända alla med mina bleka ben.(Som faktiskt inte är såå bleka längre).Inte om man jämför med Freddans iaf =) Hösten är alltså här? Det är bara att acceptera,vad kan man göra åt saken annat än att följa med?

Och vad har man hunnit med i sommar då? Jag kan då med gott samvete säga att vi tagit reda på många av solens timmar.När man har en liten är det svårt att få tid i solen eftersom Lilly inte får vara i solen.Men det går att lösa.Har hunnit sola,bada,vart på semester i Byske,vart i forsen,badat i älven,ätit jordgubbar,svettats i bilen,badat i pool,ätit glass,grillat,åkt gummibåt, och fått sol på näsan.Men endå,sommaren slut-redan??

Snart smäller det till så är det älgjakt,det är ju bara inte länge alls kvar nu.Då ÄR det verkligen höst !! 

Fredde for imorse till Gällivare,han var tvungen fara tiidigt men det var skönt att få ha han hemma i en kväll extra ! Så jag å Lilly knogar på i hemmet.Hälsar på folk,går på stormarknaden Ica Raketen.Det finns ju så mkt att välja på där så det tar ganska länge att handla =) (Märk min ironi) .

De senaste veckorna har Lilly vart förkyld,haft förstoppning flera gånger,haft en släng av magsjuka och feber,vi har vart på kräftskiva, å blabla jag kommer inte ihåg allt.Ska försöka slänga in nån bild.Tycker jag vart ganska duktig som spenderat min dagliga lite lediga tid då Lilly sover till att blogga !! HejSvejPäron.


Mysigt med eld !!



Ute på promma =)



bad i älven !



bad i forsen ! (På våran lediga dag)



Gummibåt !



Lova slappar i våran blivande terass =)



Gubbs från vårt jordgubbe land !



Somrigt värre va !!

Kommentarer
Postat av: Anette

haha, ja lite ånga från en sprayburk e skitfina grejer när man vill komma bort en stund...

Behöver lite å pyssla med på kvällarna annars blir ja lite lätt jobbig att umgås med för ja kan inte riktigt fokusera, tror ja har nån släng av någon bokstavskombination :)

2009-08-20 @ 18:42:58
URL: http://monkeymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0