Materialistiska ting.

I lördags for vi som planerat till stan.Men Lilly fick stanna hemma,hos morfar sin,å helena,jessica å mormor.Det var första gången jag var till stan sedan Lilly föddes.Så jag var inte nå nöjd när vi vaknade kl 09:48 när jag ställt klockan på 08:30.Faasen också !! Så vi blev lite försenade,hade tänkt fara på den stora loppis finalen på
nolia,men vi tog stan före och missade den.Så vi fick stressa som hela dagen.Men de var ändå såå skönt att få fara iväg utan att tänka på barnvagn,bilstol,allt med Lilly,hon ska äta,hon har bajsat,fryser hon? Å allt som hör till.


Lillans nya bilstol,9-25 kg.


Vi hann köpa en ny bilstol till Lilly (Nr 2),en Maxi Cosi Mobi som verka va jättebra å var fin.Och en ny dammsugare.De var ta mig taninge på tiden ! Den vi har haft köpte jag typ när jag gick i piteå för 300 kr,Den levde om,luktade dåligt,slangen lossnade hela tiden,å de blåste ut oren luft.Och det är ju inte så bra eftersom Lilly jämt springer efter mig i gåstolen när jag städar,så all skit blåste ju ut på henne.Men idag ska den nya provas.



Lillys Mammas nya dammsugare,här ska städas !!


Och för nån vecka sen hittade jag ju en konstig insekt på toan,(inte första gången) jag har sett dom tidigare här i huset men blev förvånad när den var på toa =) (den var väl nödig).Jag var hursomhelst säker på att det var en kackerlacka, (!!!!! ÄCKLIGT) jag gick ut på cimex översiktskarta,och den såg ut exakt som en av de som visades.Jag ropade på Fredde å sa:
Titta,det ÄR en kackerlacka.Han bara: I helsike att de där är en kackerlacka.Skicka in den till cimex då så får du väl se sa han !! Sagt å gjort.Han var så stensäker på att det INTE var det,så han ville slå vad.Om systemkameran, det är ju han som betalat den åt mig.Jag ska betala den när jag typ får jobb å så.Men han sa,om jag har rätt,så är kameran min,om du har rätt,så FÅR du kameran.Idag ringde cimex..Det VAR en skogskackerlacka !!! Hahahaaa.Det var roligt,och jag fick mig en digitalsystemkamera.Thanks babe =)

   
Tack vare dig,är den ---> MIN =)

I piteå fick vi oss även lite nya kläder,Frdde shoppar en gång per år typ och detta var denna gången =) Jag hittade tre tröjor å lite smått.Men en sak som jag längtar efter att få,är en skinnjacka som jag bestämde mig för att köpa till mig själv i present.Det var på Ellos som vi hade 50 % på valfri vara,och då såg jag jackan i katalogen.Jag har länge letat en skinnis,men vill ha med mudd i kragen å denna såg perfekt ut.Så jag hoppas bara den passar !! Jag tyckte att jag kunde unna mig nåt,det är ju inte ofta.Lilly å alla andra kommer jämt i första hand =) Men den här,förtjänar jag !!

 

 

Nu är Lilly the monster tokig,hejhå.

 


Kommentarer
Postat av: Anette

Tack för at vi fick göra ett tvär besök å kolla hur ni har de, å kolla tapeterna :)

Ska ta å baka dom där goa chokladrutorna med blockchoklad, har redan handlat ingredienserna..../Anette

2009-08-31 @ 15:14:44
URL: http://monkeymama.blogg.se/
Postat av: anette

ja den där strössel-kvinnan ska nog inte va hos mig i veckan så ja hade tänkt ta kokos :)

2009-08-31 @ 21:39:14
URL: http://monkeymama.blogg.se/
Postat av: Sarah

hahahaha...ursäkta mig, is it me you guys are talking about?! Strössel-lady, yepp thats me ! :D

2009-09-01 @ 14:02:01
Postat av: sandra

gumman! klart man måste unna sig något och det ÄR DU värd!! själv unnar jag mig saker lite väl mycket.. så om vi slår våra kloka huvven ihop så hamnar vi väl kanske där på mitten;-)

2009-09-01 @ 21:27:29
URL: http://filipsmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0