Grinchen stal min sömn ?

Igår kväll kunde jag bara inte somna.Jag var såå sliten å trött men de gick inte.Jag låg å funderade på hur i hela helskotta jag ska få till nå jobb,till våren.Jag har haft mina trådar å möjliga arbeten,men jag vet inte om de går att få nå.Eller om jag skulle orka så fysiska jobb.Graviditet,förlossning,amning å att vara mamma tog hårt på mig.Jag är så svag nu för tiden,hela min kropp är som en överkokt tagliatelle.Jag tänkte även på att måsta lämna ifrån mig Lilly på dagis.

Jag tänkte de,ska hon fara varje morgon typ halv sju på dagis,måsta väcka henne,lilla vännen när hon sover så gott.Å sen låta henne vara där till minst kl 16 varje dag.Då har man inte många timmar kvar med henne på kvällen.Å Fredde kommer mest troligt vara borta å jobba på veckorna.Så jag har ju bara möjlighet att arbeta vanliga dagsskift,mellan 7 å 16.Finns de ens fortfarande såna jobb ? Jag vet ju att det är så här en vanlig familjs vardag ser ut,jag kan bara inte se mig själv i den ännu.

Snart måste jag ringa samtalet jag gruuuvat mig för,att ringa å skriva upp henne på dagisplats.Tänk om man hade ekonomi att vara hemma mamma jämt,att bara ha henne på dagis några timmar per dag eller så.Eller om jag bara kunde komma på något att plugga på distans,då är jag ju hemma å hon behöver inte vara på dagis såå länge.Men,som sagt,eftersom jag vill jobba å lära mig något kreativt så gå ju såna studier inte på distans.What to do ? Jag kan inte släppa detta ämne,inte nu eftersom det kryper närmare å närmare verkligheten.

Är det någon som har förslag på vad jag ska ta mig till ?? Eller tips om något jobb till våren/sommaren? Eller bara uppmuntrande å stödjande ord ? Lämna en kommentar,tack =)

Ni ska få mina bästa tips på Jul Filmer,de bästa forever enligt mig !!


Denna måste ju vara den absolut bästa ! Man blir aldrig less å skrattar lika mkt varje gång !
"Men dö för helvete tomtejävel!!"



Man kan ju inte heller få nog av den klumpiga familjefadern i Ett Päron Till Farsa Firar Jul !



Elf med Will Ferrell är en rolig å mysig julefilm =) Hahaaa



Bad Santa =)



Klassiska Astrid Lindgrens jul episoder är riktigt julemys !



Jim Carrey som The Grinch är också ett måste !



Sist men inte minst,Sunes Jul !! Kan inte sluta skratta =)

..........................................................................................................................................................


Kommentarer
Postat av: Anette

Jag kan i alla fall bidra med lite tröstande ord angående förskolan, jag kan nästan lova att Lilly kommer att älska förskola, nästan mer än att vara hemma :) så har de i alla fall varit här.

Lucas kan ibland va lite svårväckt, men om man viskar vill du på föris? så har han flygit upp ur sängen med ett JAAA! När man sen lämnar han där så har han knappt tid att vinka för han ska skynda sig in å leka med alla barn, när jag ska hämta han så har han så himla kul att han inte vill följa med om man inte mutar med att han får åka Bob, Pulka, Vagn eller något annat.

Dom har ju lite mer tid och framför allt yta för pyssel å lek med barnen än vad man själv har ork med hemma.

2009-12-09 @ 17:58:35
URL: http://monkeymama.blogg.se/
Postat av: Sarah

Åh Annlit min underbara go'a vän...ja förstår dig helt å hållet...tiden närmar sig med stormsteg..jag ligger också å funderar å tänker mest jämt på detta ämne..what a sexy mama to do liksom ?! :) ...vi ska allt klura ut nå skitbra till oss, hejn fix vi ! Å btw, överkokt tagliatelle?! hahahaha...du är för rolig gumman..är jag din överstekta mumsiga köttbulle då? :) hihi..äsch ja rings nån dag, ska planera å fundera ut nå svaijnigt bra nu..PussKram Stumpan ! Snart ses vi, Tjohoo !

2009-12-10 @ 09:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0