Våran dumma altan.

Just det.Jag är ju som sagt väldigt mörkrädd.Å jag är rädd för att vara ensam åxå.På dagarna låser jag dörrarna,på nätterna kollar jag alla lås å fönster några extra gånger.Nu när FReddy börjat va borta igen,så får jag ingen nattro.Jag tänker så här,när han är hemma så kan han ju skydda oss om de skulle komma någon galning,jag känner mig trygg.Men nu..Jag kan knappt somna,ligger nästan å skakar under täcket.I somras var  grannjävelns katt jävul här på nätterna.På altanen utanför sovrummet.Å levde om,det stampade,lät som att det knackade,å saker rivdes ut.

Rädd som jag är var jag ju säker på att någon var på altanen,men efter att flera gånger hitta fullt med katthår på utemöblerna,så har jag intalat mig själv att det "bara" var katten som var å hälsade på.Det är iaf otäckt,nu är det ofta åxå ljud utanför fönstret,å jag vågar inte gå å titta vad det är...DUMMA dumma altan !

Idag var vi in till läkaren.Lilly fick diagnosen öroninflammation,å snuva å hosta å allt va de nu var.Så nu knarkar hon Kåvepenin,Alvedon,Bricanyl å Nezeril.Huvva,stackars lilla stumpan,hon fick plågas å ha ont i en hel vecka innan jag fattade vad som var fel.Men de misstaget gör man nog bara en gång.Det är mitt första barn,å hon har aldrig betett sig såhär förut.Men nu vet jag,om det blir igen,vad det är frågan om !

Och nu är min efterlängtade julgran äntligen uppe.Mamma fixade oss julgransljus,pollor å glitter.Å granen å julgransfoten.Sen kom Tommy å kompletterade hela skapelsen med en svart glittrig toppstjärna.Men nu när jag sitter å tittar på den i soffan med lite avstånd,så ser den så lessen ut.Jag knosade ju bara in den i bilen,å alla grenar ser liksom ut att hänga.Men,den börjar väl bli trött å gammal.Tydligen har mamma fått den av Farmor Olga (Föddes 1902),så den börjar ha några år på nacken.

Nu är Annlit sååå trött,hela veckans nattliga dramatik med en skrikande bebis har tagit ut sin rätt.Men nu,med tre omgångar penicilllin,nässpray å alvedon så hoppas vi på en bättre natt ! Håll tummarna !!

P.S : Tack Sandra för hjälpen idag,de var verkligen ett krisläge du räddade oss ur =) D.S

................................................................................................................................................................



Kommentarer
Postat av: Morsan

Att tillägga granen är av plast första som kom ut på marknaden i sverige farmor Olga ville ha nya moderna saker.Hoppas natten för er blir lugn ock bra me sömn...Kramar i vinter natten..

2009-12-22 @ 01:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0