Sommarens plågor och skönheter

Happ.Har sen sist inte fotat särskilt mkt.Dagen efter vi kom hem från Byske hittade jag ett trist fynd: Skal från Pälsängrar i en låda i köket.Då tittade jag längst in i lådan och hittade även en levande larv.Helvete !!! Så sen dess har hag vart städ mani nr 1.Diskat å torkat allt i lådorna i köket.Under spisen,hittade två feeeta larver.Sedan började jag kolla i alla andra rum kring listerna.Sovrummet,Lillys rum,teve rum.Tvättstuga.Hittade as i alla rummen.Tvätta kläder (hjälper det ens),dammsuga dammsuga dammsuga,frysa kläder hos maama å pappa,fara ner med massa tvätt till pappa å hänga ute.Senaste veckan har inte vart semester och gröna ängar precis.Men nu har vi inte sett dom lika ofta ( har jag lyckats döda alla eller gömmer dom sig på nya ställen) ? Det är ju frågan.Ska avvakta någon dag till innan jag ringer Anticimex.

Annars har vi..vart uppi forsen,badat lite,haft besök,druckit saft,vart med Vilja å Sarah (äntligen),grillat,ätit glass, promenerat, vart i älvsbyn, ååå si å så.

Idag ska vi nog kanske ta det lite lugnt och försöka glömma de äckliga djuren ett tag som invaderat våra lister,vårat hem,våra kläder,våra kökslådor,våra golv. Det är ju fint väder idag igen,Jippeyay.



Vi ses i solen !!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Hoppas dom försvinner dom lilla odjuren!

2009-07-01 @ 20:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0