Mozart,kaffe och tröskel tröst.

Huvudvärken har tagit över mitt liv idag.Tyvärr så har de börjat ta över fler å fler dagar i mitt liv.Men nu,tack vare två brusisar,två kaffekoppar,mozart på stereon (musik för sömniga bebisar),och den ljuvliga tröskeln som gör att Lilly somnar i vagnen,har den huvveilltan börjat ge med sig.Men jag tror även att pollen och sommarens sådana plågor och baksidor spelar in på min allergi och gör mig slapp,snuvig,trött,huvudvärkig och inte på det bästa humöret =)

Vi har hunnit med mycket sedan sist,Lilly har fått smaka potatis pure för tredje gången idag.Hon blir nämnligen ett halvår på torsdag =) Oj Oj,är det meningen att jag ska börja JOBBA på sex månader till ? Njaa,tror varken att jag eller Lilly kommer vara redo så snabbt,får väl se då vad mamma hjärtat säger om att lämna lilla på dagis.. =(

Och helgen lördag var vi på byn,gjorde ärenden,hälsade på Johnny,åt lunch i solen,såg en film.Sen kom John Sandra Filip å vi grillade å babblade =) Söndag fick jag två paket på sängen eftersom det var våran "två års dag" =) Helt otroligt hur tiden går,jag kan nästan svära på att de var igår Fredde stod uppi brännträsk,naken under huggar byxorna å träffade min far för första gången =) Hahaa. Skulle vara roligt att uppleva allt igen de må jag då säga =) Men jag är såå glad över tiden i fått med varann och jag hoppas det blir många många år till =) Och de känns som att de var nyss jag å Sarah satt ute på Freddes balkong i solen och hon berättade att de var deras halv års dag =) Hahaa.

Nu när äntligen Lilly börjat sova bättre igen så är det den där f#rbann#de hund j#veln som gnäller hela nätterna.Inget ont  mot dig Lova,vi älskar dig,men du väcker oss och Lilly flera gånger per natt.Hon ska ut på baksidan,hon ska ut på framsidan,ingenting är bra.Jag har ingen lust att gå ut med dig mitt i natten även om du har ont i magen.Och förlåt för att du inte får lika mkt uppmärksamhet sedan Lilly kom till oss.Jag har pratat med Lova och försökt förklara.Men hon verkar inte förstå =) Nu sitter hon ute och gnäller för att hon har fastnat i äppelträdet.(Som för övrigt släpper en jävla massa ruttna äpplen och skymmer solen,men det är fint när det blommar på sommaren typ i en minut).

Fredde är ledig torsdag fredag lördag söndag i veckan.Sköönt att ha han hemma,å få lite avlastning (förhoppningsvis),och sällskap.Igår följde jag Sandra å Filip till körka på Vuxen barn gruppen.Skönt att sitta ute i solen.Jag är skyldig svenska kyrkan TIO stora kronor,kom ihåg det =)

Nu ska jag borsta tänderna,har inte fått göra de tidigare för Fröken Jag Håller På Få Tänder Och Är Gnällig Heela Tiden Och Ingenting Är Bra =) Sen kommer pappa så att jag kan fara å handla (orkar inte gå med hejna huvvet,och inte ta Lilly med mig heller).Och sen hänga tvätt,vika tvätt,dammsuga,laga mat.Hej!


Kommentarer
Postat av: sandra

ojoj! inte att förglömma=) jag som har en stor filip blev skyldig ! 15 kr..



vi syns imorgon hoppas jag, snart bär det av på leos, John ska sluta tidigare så har står på

++++ idag;) hehe

2009-05-22 @ 09:59:13
URL: http://filipsmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0