Se livet från den ANDRA sidan..

Tacka vettja party party.Roliga fester,härliga leenden,skratt,tokigheter,händelser utan dess like.Allt detta känns som att det tillhörde mitt "tidigare" liv.I och med att vi två blev tre och fick Lilly så lever ju vi (mest jag) numera ett heelt annorlunda liv.
Som sagt,tacka vettja galna fester och roliga fyllor,men,MEN det finns andra saker i livet som ger så mycket mer !! Tillexempel Lilly.Att vara hemma med henne,i mitt nya liv,kan kännas tråkigt för stunden när alla andra polare drar ut på fest.Men såhär i efterhand så är det ju alla dom andra som går miste om saker i sitt liv,som att umgås med Lilly.
Varje sekund i hennes närvaro är guld värd.Att veta att hon är vårat av kött och blod,något som skapats inuti mig,och att hon är en underbar speciell liten människa,och att hon är våran.Våran lilla dotter.Livet på den andra sidan super sig för fulla,igen,medan jag är hemma med min dotter och ser henne skratta,gråta, leka.Och att veta att hon är helt beroende av mig,att jag inte kan göra vad jag vill längre.Jag har ett ansvar som betyder massor.Jag kan inte längre dra ut på krogen,fester,nöjen och dricka tills jag spyr (Men,ha mycket trevligt tills dess).Jag är numera istället med Lillan.

Inget ont alls mot de som lever livet,drar ut på resor,dricker sprit varje helg,blir fotade i vimlet på krogen,dansar med sina vänner,och mår som satan dagen efter =) Fortsätt att leva era röjiga liv,jag kanske kommer tilbaka dit någon gång,Men just nu har jag dragit mig tillbaka,till mamma rollen.Men ni kan väl hoppas att vi ses i vimlet och dimman i framtiden,för det gör jag =)

Man blir så annorlunda i kroppen och i sinnet och i personligheten som mamma,Fredde kan säga ibland att Faan va du är tråkig,du vill ju inte göra nåå.. haha,men låt mig vara tråkig och inte göra nånting alls,Jag har varit alla andras clown i så många år.Jag behöver just nu återhämta min personlighet igen i samband med att Lilly växer och behöver mig.För jag behöver lay back ett tag och hitta mig själv igen=)

Här kommer lite bilder från den första sidan,härligt härligt =)



Kram på dig Joel apan !! =)





Kram på dig (mamma) räka !!



Mina lurviga fyllon =)

Kram på er,vi ses i dimman !! // Anneli från första sidan
-Det är nu livet börjar !! // Anneli från andra nya mamma sidan.
-Är det så här det är att va vuxen ??

Kommentarer
Postat av: Sarah - mamma räka ! :D

haha..det är så här det ska vara gumman !! Som du säger, det är verkligen helt underbart att vara mamma ! Livet har tagit en ny vändning men ack så lovely ! Härliga barn vi fått oss..helt otroligt..men tiden förr finns kvar, å vi har så mycket å se fram emot vännen min. Längtar till sommaren när vi kommer hem. Ska bli så roligt å umgås me våra bästa polerz ! Tusen kramar å babypussar från oss ! Love piz and understäänding :P hähä

2009-05-08 @ 17:03:10
Postat av: sandra

visst är det så! hur skulle livet sett ut och ha tagit för vändning om vi inte fått våra små?

Filip har fått mig att växa som person och precis som Sarah säger: Livet som mamma är underbart. Skulle inte byta bort det mot något i hela världen.. (fastän han är lite trottsig ibland) ;)

2009-05-08 @ 21:23:40
URL: http://filipsmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0