1,5 kg spya till middag.

Stod i stressen å försökte laga middag idag medan Lilly satt vid bordet å storgrät.Fredde kom just hem.Hade ingen inspiration alls till vad som skulle bjudas på idag.Med ont i magen å huvudvärk som hette duga fick de bli vad som fanns framme.Ett kg köttfärs å kokt potatis.Tänkte iaf göra ngn slags gryta å inte bara vanlig köttfärssås.Jag satte i en majsburk,en påse chinese wok,lite ideal mjöl,vatten å diverse kryddor.I kylen fanns en burk med vispad grädde från i lördags.Hmm tänkte jag,det borde ju göra susen i krämighetens namn !!

När jag hade satt i typ några deciliter vispad grädde å ställde ner resten till Lova,så kände jag lukten.Ååooww..sa jag till Fredde medan jag rörde ner grädden i grytan.
-Vadå,är den sur ? Sa han..
- Jaa..jag vet inte..eller är det Lilly som luktar spya,eller är det Lova ??!!

Grytan luktade spya å smakade tyvärr lite så också =) Haha,grädden måste ha hunnit bli lite sur.Men efter många mer kryddningar å lite ketchup i så gick den att äta endå =) Tror it Freddy kände nån smak från början..men jag gjorde.Typiskt alltså,när jag gjort så mkt också ! När potatisen också var klar så serverade jag Fredde å gick å la mig i soffan.Han ropade på vägen dit,ska inte du också äta ??

- Njaa,fick så ont i magen,jag äter sen =)
-Men du får lova att äta,även om den smakar dåligt.Sa jag,å han åt =)

haha,det var våran middag !!


..........................................................................................................................................................


Kommentarer
Postat av: Morsan

Ja vilken o tur du får gjöra som Lilly smaka på allt kram till er alla

2009-11-24 @ 23:30:17
Postat av: Cetty

Himla otur! Men sånt händer! Men å andra sidan- man ska knoga o utsätta sin familj med plågsamma djurförsök med ny o oprovad mat! Alla i vår familj lever trots allt detta!

2009-11-26 @ 08:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0