Den ständiga gnagande frågan...



                                               Vad ska jag bli när jag blir stor ??????!!!!!!!

Suck..Ända sen gymnasiet har jag funderat.Å funderat.Å funderat.Vad jag ska utbilda mig till..Fortfarande har jag inte gått ngn utbildning:På grund av att jag inte har hittat mitt kall.Vad jag ska utbilda mig till..Många tåg å funderingar har gått åt olika håll.Det är många skolor som jag ringt till och fått hemskickat blanketter och ansöknings formulär.Varje gång har jag med intresse läst igenom broschyrerna,fyllt i ansökan,lagt i kuvert,och satt på frimärke.Men,jag har aldrig vågat posta det direkt.Det har legat,dagar har blivit till månader och tillslut blev soptunnan istället för posten brevets hem.

Det har skrivits ansökningar till Florist utbildningar,Fotograf Utbildningar,Webdesign Utbildningar,Farmaceut Utbildning,å bara Gud vet väl resten.Ingenting kändes ändå som rätt.Detta var ju förut i tiden,då jag var själv,bara jag å Lovisa.Men varje gång har nog familjen hemma fått mig att inte posta breven.Jag är för hemkär.Jag hade inte kunnat slita mej från familjen (främst lillasyster =) ) i typ två,tre,fyra år,för att flytta söderut å plugga.Så nu sitter jag här,i Vidsel,med en lovable boyfriend/sambo,hus,Lovisa å en underbar liten dotter.Jag ångrar ingenting i mitt liv,för alla mina val,även dom dåliga har ju lett mig hit,till Fredde å till Lilly.


Men nu är min mamma "ledighet" snart slut,och inget jobb har jag att gå tillbaka till.Och ingen utbildning att söka nytt jobb på.Och ingen aning alls vad jag ska ta mig till.Om vi hade bott söderut hade jag kunnat söka till någon lockande skola.Men här finns bara Lule Tekniska Universitet,visst har jag funderat på pligga där,men jag kan inte läsa nåt som jag inte vill bara för att det är nära.Sen finns ju Acusticum,där finns de ju nån utbildning med media,men de passar som inte.jag vill inte sitta framför en dator å designa hemsidor.

Jag vill arbeta med händerna,skapa saker,få färger å former att passa ihop,få ut min kreativitet och skaparlust,och sen se ansiktsuttruycken på människorna som jag skapat åt.Florist,har jag varit sugen på länge.Det tror jag skulle passa mig bra.Få mig att trivas.Men,som sagt så finns ju ingen sån utbildning i våra breddgrader.Närmaste är Vännäs tror jag.Man kan ju inte börja flytta hela sitt liv,Lillys liv å Freddes liv bara för att jag vill studera.Hmm..Nu känner jag verkligen att man kanske borde studera klart innan man skaffar barn =) Men,nu fick vi ju en liten Lilly som är värd mer än allt,det slår väl alla utbildningar i världen,att vara mamma =)




Men frågan finns kvar,å gnager sönder mitt samvete å allting annat.Hur ska jag kunna försörja oss,utan utbildning ?? Om det finns någon som är i behov av en arbetssam,energi fylld å glad tjej som arbetsinsats så tveka inte att kontakta mig =) Jag ska vara hemma med Lilly kanske 4 elle 5 månader till,sen äär jag redo för arbetslivet,gärna inom kommunen =)

Det var inte meningen att mitt inlägg skulle leda till en arbets sökande mamma författare,men nu blev det så =)


Vi får hoppas att det löser sig,För  Våran Lilla Familjs skull.




..................................................................................................................................................


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du kollat upp olika distansutbildningar? Det kanske finns någon som passar dej. Då kan du göra mesta plugget hemma.

2009-11-10 @ 14:41:36
Postat av: kusin anja

lugn bara lugn.. jag var över 30 innan jag kom på vad jag ville bli när jag blir stor... eller åtminstone åt vilket håll jag ville, jag är inte färdig och nöjd än.. finns massor med möjligheter:) sen kan du som sagt kolla distansutbildningar, finns hur mycket som helst.. vill du prova på floristyrket eller nåt annat kan säkert arbetsförmedlingen godkänna praktikplats så du får prova, vill du börja jobba extra inom äldreomsorgen så kan jag säkert prata med min fd chef om det:)

2009-11-10 @ 23:56:01
URL: http://anjaj.blogg.se/
Postat av: sandra

vi sitter i samma båt... kanske v kan starta något bra tillsammans anneliit?! här i vidsel gärna samt tjäna miljoner.. vad skulle vi ha hittat på då?! hihi, tåls att tänka på vännen! =) krya på dig!

2009-11-11 @ 20:41:41
URL: http://filipsmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0