Myggan & Jag..

Sitter i samma eländiga sjunkande båt idag.Morgonen var hemsk med huvudvärk,en gnällande Lilly,ett berg med disk (som ännu inte diskat sig själv),och ett sjukt kallt hus till en huttrande lilla mig.

I ren desperation ringde jag mamma,som tur var e hemma nu på förmiddagen.Jag packade ner Lilly i vagnen å gick ner med henne.Nu ligger jag nerbäddad i soffan med en sjuklig frossa,en sprängande huvudvärk,och en allmänt trött å sliten kropp.Plus att batteriet håller på ta slut i computtern.Jag har lagt fram min Twilight bok,hade tänkt få läsa några sidor,men den ligger fortfarande oöppnad.snälla,låt mig inte bli sjuk.Är det redan för sent ? Jag känner mig allt annat än frisk.Tanken var att jag skulle få saker gjorde här i hushållet medan Lillyt är borta,men promenaden hit upp från mamma gjorde mig ännu mera frusen å utmattad.Kan ingen komma å vifta med sitt trollspö så att disken blir diskad å allt annat göromål på plats ???

Dessutom fick jag köpar sjukan när jag låg å bläddrade i nya HM som kom idag.De fanns så mkt fint till Lilly,nån tröja till mig,å ett nattlinne som börjar behövas.Ska jag eller ska jag inte ? Det är farligt att handla på konto,det ligger redan på för mkt..meeen..ja..får väl se.

På tal om myggan i rubriken,när jag gick uppför kyrkstigen på hemvägen så träffade jag en eländig mygga som kravlade sig fram över snön.Först tänkte jag -Stackars lilla myggan..Men sen - Hahaa,rätt åt dig,jag hatar dig ! Och den senare tanken fick hänga kvar,först tänkte jag döda den av medlidande så den slapp torteras.Men sen,lät jag bli.Du kan gott ligga å plågas.Jag å myggan är i samma sits idag,orkar inte ta oss fram,håller på frysa ihjäl,å längtar efter bättre tider...



Lycklig är den som får ligga på en vaarm strand å steka i solen.Å Surpla på en fruktig,alkoholhaltig drink...

...........................................................................................................................................


Kommentarer
Postat av: jessica hedman

anneli, jag tror att jag har köpt en höst jacka men vågar inte säja nå till pappa. vad ska jag göra?????

2009-11-14 @ 14:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0