Snö flingorna är utrotade..

Och ersatta av regn droppar =(

I tisdags for jag lilly å lova till byn för Lillys första tandläkar besök ! Det gick bra,hon var lugn å snäll å det såg bra ut i munnen.Men när vi skulle fara så tog jag henne från tandsköterskans knä,men kvar i hennes knä hade Lilly  lämnat en kiss pöl =) Haha,även fast jag bytte innan vi for så hade de läkt igenom.Roligt var de,hon måste ju ha vart väldans kissnödig =) Eller så gillade hon inte tandläkaren =) Sen var vi hos Sally tills vi åkte hem.

Igår,onsdag så for vi ner på byn igen för att jag behövde fixa lite grejs där.For till Carinat med Lillyt,sen när vi var klara med ärenden så åkte vi hem.På kvällen fick vi fint besök av Filip med familj.

Idag bestämde jag mig för att ta fram advent.Jag hade lusten å orken,men inte särskilt mkt julstämning.Och jag erkänner att jag slöat,har knappt dammtorkat nå på hyllor å fönster där jag ställt jul grejorna =) Men jag var tvungen att dammtorka varje pinal eftersom de stått i källaren i rummet brevid där Fredde har sprutmålat en soffa.Heela källaren har ett svart lager över sig,inte lite att städa eftersom vi har en stor källare.Är måttligt nöjd på han,inge mer sprut målning inomhus i fortsättningen !!

Vanligtvis brukar jag ju göra mina Nejliko-Apelsiner några dagar innan julafton,men eftersom de ingen snö finns och jul stämningen lyser med sin frånvaro (inte nu längre),så satte jag mig ner å gjorde dom nu iställe.Då blev de fart på jul känslorna !! När jag satte mig ner vid bordet när jag pyntat klart,å tittade ut,så såg jag snö falla !! Yeeees,tänkte jag,Let it snow,Let it snow !! Jag tänkte de att vinter vädret väntade nog bara på mina jul stjärnor å tomtar !! Meen,en kvart senare när jag tittade ut kunde man inte se en endaste liten snö flinga =(

Ikväll jobbar Feddy sent,förhoppningsvis behöver han inte fara å jobba nå imorgon eftersom vu ska till Lule å julhandla.Vi hoppas på inte sååå mkt folk,så ni alla kan ju försöka stanna hemma å make the way for us =)

hade tänkt fota de vackra skenen från mina julesaker,å försöke bidra med lite julkänslor.Men det har vart en tuff dag och vecka,så jag ids faktiskt inte.Tyvärr,ni får fixa julestämningen själv =9 Jag önskar bara att alla kunde känna doften av mina underbart doftande nejliko-apelsiner..Smeeeell it,smell it !!


 



..............................................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Morsan

Låt inte lilly sitta i tomtens knä.....Vi ses under

hälgen kram så länge..

2009-11-27 @ 00:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0