Mamma "ledigheten" är en lögn !

Vem vem vem har bestämt att detta ska kallas för Mamma LEDIGHET ?? Man är ju inte ledig på något sätt alls ! Det är väl kanske meningen att man är ledig från sitt jobb för att vara hemma med sitt barn.Men i mitt fall försvann mitt jobb förlängesen,och inte kommer det tillbaka heller när jag känner att det är dags för Lillan att påbörja sin dagis karriär.Det enda man är ledig från är ju Sig Själv.Sitt eget liv,sina egna önskningar om lediga stunder,och all möjlighet att vara Sig Själv,och att någon gång ta sig själv i första hand.

Inatt har Lilly sovit bättre.Hon sov till kl 02:15,sen vägrade hon somna om.Jag gungade med henne,lade ner henne,då vaknade.Tog upp henne,söv hon i sängen,lade ner henne i sin säng,då vaknade hon.Jag vägrar låta henne sova i våran säng ! Hon ska inte få vänja sigmed det.Jag kan inte slappna av när hon ligger mot mig,och kan inte heller sova när hon ligger å vrider sig hela tden.Hon ska ta mig fan sova själv =) Tillslut la jag ner henne i sin egen säng när hon halvsov.Jag sa åt henne att nu får du ligga där,skrik hur mkt du vill !! Hon satt länge å lekte med napparna,och ngn gång under tidern lade hon sig ner å tvärsomnade.Men satte sig då upp igen.Så här höll hon på i en timme.Jag blev lättad när jag såg att hon faktiskt hade vett att lägga sig å prova somna.Men ändå tillslut var ju kl typ 5,och då var hon ju tvungen att somna ! det slutade med att hon låg i våran säng,men bara på morgon timmarna men ändå till kl halv åtta ! sen efter vällingen lade jag ner henne i hennes säng,där sov hon till kvart över nio !

Morgonen har vart stressig med en dunder disk som är diskad,men under väldigt jobbiga omständigheter =) Och sen en snabb promma med vagnen,sen in å snabbt plocka ihop alla miljoners leksaker å smutsiga kläder som ligger å skräpar (skräpaDE) överallt.SEn snabbt dammsuga,tvätta,dammtorka sovrummet.Var även tvungen duscha lilla å hela köket eftersom jag lät henne äta själv.Bara för att få en chans att hinna diska =)



så här roligt har lilly haft idag !!




någon som vill gå på lunchdejt med Lilly =) ??

....................................................................................................................................................



Kommentarer
Postat av: Jenny Greus

Haha så söt hon är, hon tyckte säkert det var väldigt roligt att äta själv om än maten kanske hamnade mer PÅ henne än i magen:)

2009-10-28 @ 14:07:35
Postat av: Anette

ÅH snygga barn! :)

de där känns väldigt bekant!

För 1½ år sen hade jag allvarliga tankar på att helkakla skåpinredning och allt i köket för att kunna blåsa av med högtrycken efter varje måltid :)

Känner så väl igen mig i jobbiga nätter och söliga kök, försår dig PRECIS!



2009-10-28 @ 15:17:48
URL: http://monkeymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0