Potatisarna stal min vilo stund !!

Nu när Lilly sover middag så hade jag tänkt slå ner kroppen i soffan å vila sinnen å muskler.Men,så tittar jag på klockan,15:45..Fredde kanske kommer hem i tid idag,bäst att förbereda middagen medan Lillyt ändå sover.Så,istället för att ladda batterierna har jag stått å skalat potatis i 30 min.Jaja,nu när jag väl ha satt mig ner kommer hon väl att vakna inom den närmsta minuten.

Det är skrämmande,att när vi gick hem från mamma för 45 min sen så var det ljust men dimmigt.Nu när potatisarna är skalade å jag tittar ut om hon sover så börjar de bli mörkt..kl 16 !! Det borde förbjudas..usch.Inte konstigt att an är trött å hängandes med kroppen som en disktrasa jämt å ständigt !!

Helgen har bjudit på mkt aktiviteter.Fredag hade vi ju som sagt middagsbjudning.Full rulle ! Sen lördag så fick jag sova till kl 11 (Det räddade mig från monstret som var på väg ut),och sen kom Tommy å fråga om Fredde ville följa å köpa soffa med honom.Då tänkte Fredde att jag kanske ville följa ist,å så blev de ! Det var skönt att få komma utanför huset å kyrkobacken !

Sen söndag så ilade vi iväg till Jocke å Anna för att gratulera Jocke till ännu en födelsedag (han börjar bli gammal =) ).Sen for Freddy på bandy på byn å jag å Lilly var stationerade hos Carina Anna å Dennis (The Dangerous).

Idag har vi vart på affären (men oo så ovanligt),och sen till mamma å jessica som har höstlov.Där var vi tills vi kom hem å började skala potatis =)

Imorgon vet jag ej vad som komma skall.Har haft mina funderationer på att dra min kos till Älvsbyn,men jag vet inte ännu.Känner mig inte bra i kroppen idag,vagnen gick tungt även utan mördarbacken,och mitt huvud dunkar i takt med min låga puls...

Måste bara dela med mig av ett av Freddes roliga citat,han har jämt så svårt att komma på vad saker å ting heter,och vissa saker tror han bara att det heter så,även om de är fel ord.Hursomhelst,i lördags när jag gnällde över att han somnat i soffan kl 21 (igen),så sa han till försvar,"Att det tog kolen på mig att jobba till kl 00 i torsdags". Hahaa,jag tyckte det var jätteroligt,Det tog kolen på mig.

...............................................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0