Veckans middagstips !

Har gjort en makaroni låda ala annelie : Makarones Shakarones !!

8 dl (okokt) pasta
En liten purjo
400-500 gr fläsk (bacon,rimmat fläsk,skinka eller vad du vill)
2 Tomats
1 Röd paprika
Grillkrydda
Svartpeppar
Salt

Äggsmet :
6 ägg
8 dl mjölk
1 dl riven ost
1 dl grädde om man vill
Salt,peppar,grillekrydders

-Sätt på makarones vatten.
-Skär fläsket i tärningar,stek det lätt ( om det inte är färdig skinka )
-Skiva purjon och lägg i en större,smord ugnsform
-Skiva tomater och paprika å lägg på purjon,salta å peppra lite
-Lägg sen på det stekta fläsket,sen de lätt kokta makarones som ett täcke över.

-Rör ihop äggsmeten och fördela detta i formen,det ska helst typ nästan täcka det översta lagret.
-Sätt in i ugnen i 20-30 min,tills äggsmeten stannat och allt fått fin ljusbrun färg.

Jag knopade ihop denna Makarones Shakarones en kväll när min middags fantasi svek mig,men så kom den tillbaka ! Det gick fort att göra,var enkelt och räckte i många dagar ! Lite roligt att få variation på de vardagliga tråkiga makaronerna =)

Prova gärna och se om ni gillar den,det går ju att variera i tusen varianter =)

.............................................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Cetty

Det verkar vara gott, måste prova nån gång.

2009-10-19 @ 18:42:48
Postat av: Lotta L

Tack för tipset! Denna maträtt har jag totalt glömt bort.



Kram Lotta L

2009-10-20 @ 07:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0