Bananen som smakade päron !!

Eller helgen som hela huset gnällde !!


I fredags när jag skulle äta en banan,så smakade den päron ! Kan frukter ta smak av varandra ? För det låg päron breve bananerna på fruktfatet ! Hmm.. en livsviktig fråga som tåls att funderas på =)

Lilly har haft en dålig helg.Vart på kasst humör,gnällt,gråtit,varit sur,kastat saker,klösts,ingenting har vart bra.Typ 80 % av hela helgen har hon vart sur.Å även på nätterna.Gråtit i sömnen,rullat å vridit sig i sängen.Vaknat,skrikit,vägrat somna om.Huuvaja.Inte mkt sömn för maama.Inatt var hon vaken 1,5 h och bara grät.Efter ett blöjbyte,en supp i rumpan,lite vatten,30 min gungstol,en vällingflaska å en väldans massa tjureri och gråt å tunga suckar från mig så somnade hon.Vaknade halv sju,gav henne välling igen,sen sov hon till kl 8.Puuust,kommer bli en tung dag för mama idag =)

I lördags var vi på byn hela dagen,hos Carina.Sen när vi kom hem for vi till lilla Sally i Bredsel som blev ett halvt år gammal igår.Och igår var det ju så underbart fint höstväder.Fredde var så snäll å lät mig ligga till 11:30.Det  behövdes efter många tjorviga sömnlösa nätter.Han gick upp å lagade sina matlådor så att vi fick tid till annat sen.Vi gick ner till älveen å gjorde upp en eld.Satt ute i govädre med pappa helena å jessica å grillade.Härligt !



Lilla Lilly njuter av hösten.

Imorgon ska vi till BVC på kontroll,annars vet jag inte vad som händer i veckan.Sarah O´Connors å Villys sista vecka hemma,det måste tas vara på !!

I Torsdags for jag å Sarah förresten en snabb sväng till Piteå.Vi hade båda lyckats få barnvakt så passande å drog iväg.Lilly fick sig en overål,lite andra kläder,å massa mat =) Jag unnade mig fem par nya strumpor å tre par nya trosor,vilket lyx vaa =) Det var skönt att dra iväg med Sarah,som back in the days nästan =)

Och idag blir Lilly 10 månader gammal !! Hennes ett-års-dag närmar sig med föör stora steg !!


Kommentarer
Postat av: Cetty

Tur att det är bra inslag i tillvaron. Det är sånt man får tänka på när livet är motigt. Allt har en mening, men man vet det inte förrän efteråt.

2009-09-22 @ 17:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0