Att äta kaka

Allting handlar väl egentligen om prioriteringar.Vill jag hellre ställa mig för att laga lunch på min lediga stund,eller vill jag öppna kakburken och skruva upp kaffe termosen ? Hmm,inte svårt val =)

Men det som är svårt,är att sedan äta lunch när Lilly vaknat.För då är hon nyvaken och vill sitta i knät för att vakna till & mojja sig.Om jag samtidigt ska försöka äta min mat,framåtlutad,med henne i knät,så spiller jag antingen på mig eller henne.Eller på bordet eller golvet,eller så får jag inte i mig nånting alls.Eller så ska hon också äta & börja sorma & kleta med min mat,på hennes redan nyligt tvättade små fingrar,och rena kläder.

Hmm,allt detta extra jobb,bara för att man vill äta en kaka till lunch istället för lunch till lunch =)

En mammas vardag.



...


Kommentarer
Postat av: Anette

Ja skulle också valt kakan, ta 4-5 stycken, då behöver du inte äta lunch :)

2010-04-14 @ 20:48:23
URL: http://monkeymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0