Våran vackra vardag

Lilly börjar sakta men säkert bli bättre.Hostade bara lite inatt,men det forsar seegt slemmigt snor och hon är jätte tjock i halsen och är gnällig & äter knappt.Vi hoppas på fortsatt bättring,kanske vi måste skjussa på inskolningen om hon inte är bättre efter helgen..

Igår kom F hem kring 13.Vi började nästan direkt att rensa upp ute på gården,de var ju såå soligt & varmt ute ! Vi lossade all slask som frusit till stora isflak på uppfarten,rensade upp resterna från soptunnan som fåglarna tjofsat ur,F tvättade bilen,jag röjde lite på altanen & sopade ingången på gamla ruttna äpplen & löv.Samtidigt var en av oss ute på gatan med Lilly,hon sprang så roligt omkring med sina stövlar & pilotes,utforskade omgivningen & skvittrade försiktigt i de kalla vattenpölarna.Sen städade F garaget ( på t i d e n,det b e h ö v d e s).

Sedan satt vi ute på bron,Jessica & Lilly smaskade på vindruvor & jag slurpade kaffe & sög på mjölkchoklad.

Idag började vi på morgonen med massa nyttiga göromål.Jag har skrivit en lista på allt som borde göras här i huset.F diskade,jag rensade upp mina scrapbooking grejjer och sorterade papper in i min portfolio.Sedan bar F äntligen ner min gamla blommiga soffa i källaren,som bara stått i vägen i datarummet.Sen flyttade jag in mitt scrappar bord i hörnet istället.Vilken skillnad ! Det ser så städat ut därinne nu.Det bars även ner en gammal onödig byrå från Lillys rum,och en stor spegel som stått och dammat.

Sen skurade F toaletterna,och golvena riktigt ordentligt.Sen efter lunch for vi tíll byn,och när vi kom hem så kom äntligen Niklas & Jenny hit och vi fick se bebis magen.Nu sover Lilly gott förhoppningsvis,men jag ligger under filten och har ont i halsen och ont i hjärnan (Jaa,jag har en också).

Detta skulle ju inte bli ngt långt inlägg,meeen  har man mycket på hjärtat så har man =)

Trevlig helg !

                                                                            ...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0