Christer Sjö(jävla)gren i skallen

Minst hundra ggr idag har jag kommit på mig själv, med att gå & nynna på Christers Sjöjävlagrens "I Love Europe"... I Looove Euurope. Mooorg, hitta en sämre låt att få inni skalln.

De blev en tidig dag idag, vaknade 40 min innan tuppen, de vill säga tyyyp.. 04:45. låg och vred på mig och kunde bara slumra lite tills väckaren ringde 05.20. Lilly fick panik när jag lämnade henne på dagis. Alla stora barn flockades runt henne direkt vi kom in, skulle lyfta henne, stryka henne i håret. Tro väl faan att hon känner sig vilsen, underlägsen och blyg i en sån situation.

De kändes EY OKEY att lämna henne till fröken idag, då jag var så stressad och lite försenad och helt glömde att förklara Att det är ingen fara, mamma hämtar dig sen, du behöver inte vara med dom stora barnen nu. Utan nån förklaring alls lämnade jag hennne i frökens knä, jag såg bara hennes panik i ögonen, och ett konstigt gråt som var så vilset och hjärtskärande jobbigt.

Efter någon timme på jobbet kom jag att tänka på hela denna ovannäämnda situation, och fick så ont i magen av hennes panik i ögonen då jag lämnade henne. Var tvungen att ringa Fredde som fick lugna mig lite.

Åt en snabb frulle på jobbet som bestod av: 2 rågbröd med färskost, pepparsalami, ärtskott, ost,skinka, ärtskott. Ett kokt ägg, lite äggröra, lite grönt the.

Till lunch slukade jag i mig oxfilé pasta med gorgonzola, och en hel tallrik med grönsallad och bönsallad men vinegrätt.


När vi väl kommit oss hem var jag så tröööött i kropp och sinne, de har vart en grymt jobbig dag på jobbet. Har fått nåt fel i ena nyckelbenet som hela tiden gör ont som FASEN, har fått värk i knä och leder och fötter.

Lilly var väldigt trött och småkinkig, vi hade typ ingen mat hemma, inga rester, och jag orkade inte laga nåt till mig. Så de blev 3 rågmackor med tonfisk i tomatröra med keso, hårdkokt ägg och en kopp the till middag =) Tror visst att jag ätit tonfisk varje dag denna vecka. Men gott, snabbt och mättande var det !


Lillan plockar vinbär =)

Och spanar med rädsla samtidigt efter grannens hundar, som hon blivit rädd för.

Goda men gaanska sura var bären =)

...........................................................


Kommentarer
Postat av: Jessie

jag förstår att det känns jobbit att lämna hon på dagis. Jag har varit med om det. Jag vet det skär i hjärtat att se den blicken av rädsla..... Kram

2010-08-19 @ 12:01:29
URL: http://jessicagalaen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0