Denna dagen, ett liv

Som Farbror Melker sade. Igår blev jag inringd till jobbet igen på kvällen, jag hann hämta Lilly på dagis, fara förbi mamma och Jessica. Då ringde de från restaurangen och frågade om jag kunde komma tillbaka kl 19. Så, fort hem å laga middag, äta, sen in i jobbarkläderna igen och iväg. Fredde hade nyss kommmit hem från fyra dagar borta från mig, så de var inte så kul att fara då han just kommit hem. Meen, it gör de nå.

Idag, upp kl 6, jobba till 15. När jag kom hem bytte jag om sen for vi  till byn. Diverse ärenden, besök hos svärmor, en svämgom förbi Danne. Sen förbi Freddes storasyster där bara karlarna i huset var hemma. På vägen hem fick jag muta Lilly med chips och jos, hon var så nöjd så =) Och jag var så hungrig så jag råkade äta lite snabb middag i bilen =) Sen släppte jag av Lilly Fredde & matvarorna, sen får jag till taxarna som varit själva hela dagen och var jätte kiss nödiga.

När jag kom hem slängde jag på nå pasta vatten, kokade ägg och öppnade en burk solros tonfisk. Med lite vitlöksmarinerad fetaost. Seent middag, men gott och snabbt.

Det har varit mycket på jobbiet i veckan, när äntligen sommargästerna börjar ta slut så kommer konferenserna in. Med stora stora grupper, som äter mycket och dricker. Mycket jobb för alla och långa dagar.

Men nu är jag ledig, HELA HELGEN ! Jag hade egentligen behövts imorgon kväll, men jag sa att jag inte kunde. Jag måste verkligen få vara lite ledig nu. När det är kräftskivan i vidsel dessutom, jag har aldrig varit med på den på samma sätt som alla andra. Detta år har jag bara varit på "galej" tre gånger. TRE GÅNGER !! Sist var på rallarsvängen, då jag hade kruxat ihop lite ledigt, men skulle jobba kl 15 dagen efter. Så jag kunde som inte slappna av och släppa loss.

Aja varför sitter jag och snackar massa ointressant dynga, nu ska jag äta upp min delikata snabb middag och väcka fredde, min karl som somnade med Lilly =)

            Våran fina fina Lovisa Elvira Hoffman.

......................


Kommentarer
Postat av: Anette

Ja jag försöker verkligen, men varje dag är vi en dag närmare :)

2010-08-15 @ 21:08:38
Postat av: Anette

åh typiskt, nu blev ja chips sugen, då måste ja ju tvinga iväg rob :)

2010-08-15 @ 21:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0