Kom & hjälp

Jag blir vansinnig. Vansinnigast av de vansinniga. Har nu försökt söva Lilly i två timmar. TVÅ timmar. Först hos sarah, hon hade ställt iordning en resesäng & allt till Lilly. Somnade inte i sängen, inte heller framför teven hos Sarah, inte heller i sängen, igen. Efter 1 1/2 timme gav jag upp och åkte hem med en trött kinkig Lilly.

Kampen fortsatte här hemma, lade henne direkt i hennes säng. Gick ut ur sovrummet. Men det går inte, det går inte. Hon skriker, gråter, får panik, kastar tuttarna som åker under mitten av våran dubbelsäng. Och hon somnar inte utan tuttar. Efter att hon gråtit och skrikit i en halv timme hjälper ingenting, inte ens att hon får komma till min säng. Hon åt dåligt med lunch hos Vilja, efter många överväganden med mig själv ger jag henne välling.

Tillslut somnar hon i sin säng, efter 2 timmars tjorv och gråt och skrik och en mamma som har tappat hoppet och slitit av sig allt sitt hår. Gör ändå inget, jag hatar min fula konstiga page frisyr.

Är det inte meningen att lediga dagar ska vara trevliga dagar?

Vet inte vad jag ska göra med Lillys söva-rutiner, på kvällarna somnar hon ibland direkt efter välling, men oftast måste man ligga i samma rum typ 30 min innan hon somnar. Hon får panik och blir galet ledsen om man lämnar henne. Samma till lunch sovningen. Jag blir så less, det är så mycket tid som går åt till detta. Och energi minst sagt. Hon är ju ändå två år snart, önskar så att hon kunde somna själv, och kanske snart flytta till sitt rum.

Kom & hjälp, innan nånting går sönder.



.................................................................................................


Kommentarer
Postat av: cetty

Håll ut-det är som mörkast före gryningen! Tider kommer då hon somnar som klubbad och du hinner med dej själv lite mer. Men livet som förälder är inte alltid lätt minsann. Man får känna sig trött o less det är helt naturligt. Sköt om er!

2010-08-23 @ 15:58:49
Postat av: Cicci

Håll ut så ordnar det säker upp sig, Ni kan kanske börja försöka vänja henne att sov i sitt rum och låta henne sova mindre middag så kanske hon somnar bättre på kvällen.



Ni är hjärtligt välkomna att hälsa på oss om ni har vägarna förbi byn någon gång och har tid över.



Sköt om er. Kram

2010-08-23 @ 21:57:09
URL: http://homesweeethome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0