Nya takter, ett två ett två

Måndag. Lediga. Lilly vaknade 06.20.Paaaaaah. Är trött som en zebra som sprungit jorden runt nu. Jag har lyckats hålla energin uppe hela dagen , men där kring 18 tiden när jag satte mig i soffan flög mina batterier till ett annat land,långt långt borta.

Idag har vi mest myst på, jag passade på att diska, tvätta lite när jessica var här imorse. Sen har vi vagn-prommat till mamma, gungat på altanen, fruktstundat på bron, cyklat runt i vidsel, ätit och sett lite film, och läst lite böcker, handlat för 147 kr.

Idag har jag satt mig ner för att antecknat våran nya kost plan. Jag har börjat bli så väldigt less maten vi lagar, och de blir onda cirklar så att man jämt handlar samma saker att fylla frysen med. Men nu ska freddes matlådor få sig en chock, hej då korvgrytor, köttfärssåser, pastatugg och fläskpannkakor. Nu säger vi istället hej till linser, bönor, quinoa, bulgur, matvete, kycklingfileér, fläskfileér, laxrätter, grönsaksröror, sallader, thailändska kyklingköttbullar och asiatiska rätter. Bland annat,bara ett utkast av allt gott som finns att laga.

Till frukost blir det hembakta dinkelbröd med keso, skinka, grönsaker, ägg i alla former, yågart med hemmagjord musli med färska bär, nyttiga gröter med torkade frukter och fröer.


Idag till mellis åt Lilly svarta vinbär från egen trädgård, fuuuulla med vitaminer och nyttigheter. Sen åt hon solrosfrön och drack ett vattenglas. Till middag åt hon grillad kyckling med råris och broccoli. Min middag bestod av chilikryddat råris med tonfisk, kokta ägg, tomater och rågbröd.

Råris är myyyche nyttigare än vanligt ris, eftersom det har kvar ett skikt som innehåller massor vitaminer och proteiner och sådant. Smakar nästan som vanligt ris, Lilly älskar det !


Keep up the good work, nu trött som en sladdrig pannkaka, ska anneli vila i soffan innan läggdags, blir en tidig kväll. 


Fredde tyckte Lilly blev så lik mig när hon hade mina glajjer =) Ursäkta mitt kladdiga hånflinade nylle, jag ser slaktad ut ( de var faktiskt söndag, okeeej).



Lilla hjärtat.

..................................................................................




Kommentarer
Postat av: cetty

Får man beställa bord hos er? Det är en bra matsedel och kul att variera.

2010-08-16 @ 21:44:37
Postat av: Anonym

Vad du är duktig...det är så kul med de som orkar variera och göra nya spännande saker. Hoppas du lägger ut lite bilder och recept på de rätter du tillverkar...jag behöver verkligen lite inspiration.

Skön Lilly, hon verkar trivas i mammsens glajjor..:)

2010-08-17 @ 08:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0