Obehagliga dagar

Lilly har varit sjuk i tre dagar nu, hon blev riktigt sjuk igår och ännu sämre idag. Min första skoldag började inte bra då Lilly hade hostat exakt hela natten, mest i sömnen men legat och snurrat och beklagat sig hela natten. Jag sov som max 1-2 timmar, vaknade varje gång hon hostade, varken host medecin, slemlösande eller bricanyl hjälpte.

På morgonen insåg jag att en sjukanmälan till dagis var på sin plats, och vilken tur att lillys farmor var hemma och kunde vara med Lilly. Så de blev ganska stressigt, när jag helt plötsligt var tvungen packa en hel-dags-väska till Lilly, och köra in till byn för att lämna henne där. Lilla sjuklingen, huvva.

Lilly fick en tid hos läkaren, men hittade inget på varken lungor, hals, öron eller blodprov. Konstigt, men om hon har en infektion i kroppen skulle det nog synas på crp nu, men jag vill inte in och plåga henne med mera nålstick.

Natten till idag var faktiskt lite lugnare, men då menar jag ju inte lugn. Vi fick sova lite mer men inte mycket. Lilly fick vara hos farmor idag också, men under dagen blev hon sämre och sämre. Varm, tjock tjock i näsan, rinnande snor, ont i halsen och en hemsk hosta. Så svag och sjuk hon har varot idag, sov bara 20 min i farmors famn till lunch.

Till middag åt hon flingor och drack lite saft tillsammans med heffaklumpen. Jaja, hon verkar extra extra besvärad ikväll, låg och skruvade på sig ihopkrupen på mage, och sa ajaj, ojojoj, kippade efter luft under tutten, hostade och jämrade sig. Tillslut somnade hon efter 40 min, men jag hör henne redan hosta.

Hoppas hoppas hon är bättre imorgon, men inget dagis blir det imorgon heller, kanske inte på torsdag. IMorgon ska jag vara hemma med henne oh Lova, då hon är för sjuk för dagis.

jaja, nog om detta, får skriva lite roligare saker en annan dag =) Jag blir så fruktansvärt trött bara när hon är sjuk, jag har sovit mycket få timmar på tre dagar, och hon är så svår och krävande då hon inte vill äta eller sova och mår så dåligt.



En väldigt trött och svag flicka, med den tidiga morgonsolen i lilla håret..

Med händerna i fickorna står hon och väntar på vällingen nedanför spisen =)

...........................................


Kommentarer
Postat av: sarah

sköööna unge ! :) Så jäkla tuff hon ser ut med händerna i fickorna på morgonrocken! ...mysbarn..hoppas hon får friskna till snart..inge roligt alls att vara sjuk för lilla bruden...Pussa på henne från mig å vilja !

2010-08-31 @ 20:38:28
Postat av: cetty

Usch då det är urjobbigt när barnen är sjuka! Man lider med dem och så behöver de extra omvårdnad! Hoppas hon kryar på sig!

2010-09-01 @ 08:54:13
Postat av: Jennifer

Ååh så sööt den sista bilden på Lilly var ! :)

2010-09-03 @ 17:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0