Små lätta moln

hej. (inlägg skrivet söndag)

Det har varit ruggigt skönt att vara ledig en hel helg. Igår fick jag sova till kl 10, skönt och behövande. Under tiden Var Fredde med Lilly, och diskade undan årets feting disk. Sen dammsög han & skurade och rengjorde toaletterna medan jag förberedde kvällens kräftmiddag och packade Lillys grejer.

 Grymt skönt att ha det rent och fint hemma, men nu idag har jag lagat tusen matlådor så nu är det världens disk igen. Jag skar mig på tummarna när jag lagade mat, den vänstra toppen på tummen är helt uppskuren, Ajaj som Lilly säger. Sen såg jag att jag hade några sår på den andra tummen också, vette tusan vad jag hållt på med egentligen.

Lilly sov hos poppa & nena igår, och hon hade varit så snäll, somnat direkt och ätit med god aptit. När vi hämtat henne for vi upp till forsen för en fika med freddes brorser & co. Sen har jag stått sen kl 16 i köket. Vi grillade till middag, undrar varför grillat är så gott ??!!!

De var då iaf roligt igår på kräftskivan, men det var ganska lugnt och jag fick med Fredde hem kl 01.30. Lite trött har han varit idag eftersom han var gode mycke rundare under fötterna än mig, skönt att vara en välmående människa idag.

resten av dagen har spenderats åt matlagning, matlådor och skärsår. 


Lilly vilar på min vackra pall =) 

........................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0