Som en blomma på en äng..

...I en gungande säng. Det enda som gungade ikväll när Lilly höll på somna var hennes mage. Hon bökade runt i sängen,sa AjAj, sen satte hon sig upp och kräktes. Och kräktes. Och kräktes. Ock kräktes. Jag lyfte upp henne mitt under action, på väg till toan spydde hon ner hela hallen, och sig själv. Ojoj, hela hennes täcke, kudde, täcket hon ligger på, och mimmi, älskade mimmi. Medan hon satt i mitt knä och skakade av all kräkning så försökte jag få tag i Fredde som var en kilometer hemifrån på fotbollsplan.

Men han svara ju då it, så mamma kunde komma och hjälpa mig.Satte lillan i badet sen var de bara börja torka, skura, gnugga, skölja, tvätta, byta ut hela sängen och göra om hela kvälls proceduren med Lilly. Nu sover hon gott iaf hoppas jag, hoppas att magen inte åker karusell igen, de är ju så obehagligt för henne.

Idag jobbade jag min sista dag för denna sommar på hotellet, ska väl in och hjälpa till när jag behövs då & då. Men dagen har gått saaaakta ska jag säga. De har bara varit halv mycket folk, men jag har haft fullt upp endå eftersom jag varit ensam. Men o så glad jag blev när min ersättare kom, jag kunde ta hela mitt ombyteskåp med mig, stämpla ut, och gå ut som en fri människa från byggnaden.

Jag är oerhört tacksam för timmarna jag fått där, Tack V. Men när man vet att de finns ett slut på tiden där, då man ska göra något annat, så tappar man helt engagemanget för arbetet. Nu, på måndag, är de universitetet som gäller. Får se hur de går...

 

Äääntligen har jag hittat pyjamaser åt Lilly som är hela, utan fot, med dragkedja i storlek 92.Två för 99:- dessutom=)

Lite av Lillys nya kläder, linnet 14 kr, perfekt att ha under tröjor till vintern (hon ääälskade hjärtana på =). Och ljusblåa mjuka baggyjeans för 25 kr. Hon Annelie, hon kan fynda hon =)

................................................................


Kommentarer
Postat av: cetty

Snygga bruden!!!

2010-08-28 @ 15:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0