Ett ljus i mörkret

Jaa..igårkväll blev väl lite konstigt. Efter en timme med spring och sura miner och miljoners bäbä vita lamm så gav jag upp. I argen drog jag in Lillys spjälis i hennes rum igen, slängde över sängkläderna och bäddade till den igen. Sen lade jag henne där, bäddade ner hon, gev henne tusen tuttar, slog på speldosan och gick ut ur rummet.

Fem min senare sov hon. Ååhh, jag ville inte göra så. Men jag har ingen energi alls över nu till att bråka med henne en timme varje kvälll i flera veckor för att få till hennes sövning. Men till råga på allt så vaknar hon kl 00:19. Först somnar hon om direkt, jag går och lägger mig. Hon börjar gråta, ropar på mamma. Jag får gå dit tre gånger. Sen när hon håller på att somna igen så börjar hon hosta. Tillslut går jag in och får tvinga i henne hostmedecin.

Sen vaknar hon igen, innan jag hunnit somna. Jag brister ut i gråt av utmattning och frustration, Fredrik vaknar av våran situation och får gå in till henne. Jag gråter mig till sömns och somnar tillslut av den övertagande tröttheten.

Vad är det för fel med hennes sömn? Varför kan hon aldrig sova? Varför sover hon så oroligt? Jag går sönder snart.

Idag kändes det iaf bättre. Jag blev pigg när jag kollade på termometern, minus 3 grader oh snöfall. Ååå så skönt. Jag kände hur jag blommade upp igen. Jag fick ett ryck och dammsög, vattnade blommorna och skottade gården nu på morgonen innan jobb och frukost. Under tiden såg Lilly på film. Lite hemskt, jag vet. Men på kvällarna finns ingen tid till sånt här så de var skönt att få det bortgjort. Nu måste jag bara skura i kväll.

Tack för de milda graderna, det gav mig verkligen nya krafter!!


Lilly har klätt ut sig till pappa och är på väg till Bannyn (Bandyn), som hon tror är pappas jobb =)

......


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag träffade Freddy på "bannyn" igår :)

2010-12-17 @ 17:25:58
URL: http://jessicagalaen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0