Jag får moddra

Ååå..hejn går inge bra. Nu har jag hållt på i 45 min med sövningen.. Om jag sitter där måste jag sjunga Bäbä tusen gånger. Tillslut blir jag less och förklarar att nu ska mamma gå, sjung bäbä för mimmi. 30 sek senare hör man stampstamp och en Lilly i full karriär kommer springandes och skriker "Spinga fooort".

Eehh, jaha så har vi gjort ca 7 ggr ikväll. Nu tog Fredde över, jag blir så less och frustrerad att jag tillslut skriker till Lilly att lägga sig ner och STANNA där.. Jag tänker inte hålla på en timme varje kväll. Det ska inte vara så.

Idag har vi haft en god-jul-hej-då middag med Erika o Vegge som far imorgon till Norge och blir borta över julen- Lilly fick öppna sin julklapp idag hon fick en stor Buzz Lightyear leksak, hon älskar toy story =)

Även jag fick en tidig julklapp från jobbet, en korg med massa gotta =)



Lillys nya vän: "Mitt namn är Buzz Lightyear"

...


Kommentarer
Postat av: Anette

Rackarns så tung jobbad sövning. Va ska man göra?

Vi kanske anses va dåliga föräldrar men vi körde en variant på 5 minuters metoden när Lucas va typ 4 månader å skrek som en gris å skulle bli buren i 2 timmar innan han somnade. Vi tog en timme var å så fick han skrika i sin säng medan jag låg brevid i min säng å försökte hålla tillbaka tårarna för ja tyckte de va så hemskt att höra han gråta, men va ska man göra när man känner att man är på gränsen till nervsammanbrott å snart sitter i ett hörn å gungar med knäna under haka å mummlar för sig själv. Tog upp han efter typ 15 min å kollade blöjan eller om han va hungrig å sen va de gonatt å tillbaka i sängen, de tog två veckor för oss att få ordning på han på kvällarna men de skördar vi frukten av än i dag, de e bara att lägga han och säga go natt så e de klart.

Hoppas tomten kommer med en stor stor säck god å lugn natt sömn åt er.

2010-12-15 @ 21:14:40
Postat av: Sandra - Filip och Hugos mamma =)

det tog 3 ca. veckor för filip att få ro i sin säng, bäst blev det när han slutade sova middag, han vaknar kring 7 och somnar vid 19 =) ikväll gick han och la sig själv med vällingen, när jag skulle natta honom så hade han somnat och lagt den tomma flaskan på sängbordet. Vi får ju vissa nätter en sovkompis men de gör inte något ;) bara mysigt!



Lilly kanske inte behöver sova middag, iaf inte någon lång? =)

Hoppas att denna natt går bättre för er vännen!

2010-12-16 @ 00:23:36
URL: http://filipsmammas.blogg.se/
Postat av: TWL

"Han ha fått moddra!" hörde jag svärmor ibland säga. Av sammanhanget begrep jag ungefär vad uttrycket stod för. Det användes när någon (tillfälligtvis) betedde sig som en hysterisk vettvilling.



Svärmor bodde i Lule älvdal men hade sina rötter vid Råneälven. Mild och timid var hon och fick aldrig vad jag vet moddra.



Kan någon härleda uttrycket? Var förekom(mer)det?

2011-02-04 @ 08:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0