Våran sjukstuga

Igår åkte vi in med Lilly för dom var oroliga att hon hade lunginflammation. Men nu har hon börjat bli lite bättre. Men hon vill som inte äta något, några korvskivor har vi fått i henne.

Och Fredde har legat som däckad i soffan och bett till gudarna om alvedon, eftersom vi inte hade några hemma =)

Jag har vart hemma från jobbet igår och idag för att inte smitta dem på jobbet. Jag är ändå piggast i familjen, får springa och pyssla om Lilly och pyssla på med sysslor.

Man börjar bli liite less på att ligga halvdöd i soffan av förkylning och sömnlösa nätter, så jag har bestämt för för att försöka piggna till!

Snart är det nyårsafton, får se vilka vi blir på middagen och nyårsfirandet. Jag ska iallafall laga tre matpajer, det har blivit lite av en tradition till nyårsafton. I år blir det en Kycklingpaj, en Ost & Skink Paj och en Tacopaj. Men vitlöksbröd och sallad. Det är så gott med pajer, jag gör dem i springformar och fyller upp de dem blir riiktigt höga och fylliga =)

Imorgon, jobb medan Fredde & Lilly är hemma och blir friska. De går ju då it ens fara nånstans med lillan när det är 35 grader kallt.


Gullegumman

...


Kommentarer
Postat av: cetty

Försök få i henne mer vätska när hon inte äter så bra. Det är viktigare än mat just då. Hoppas hon snart får bli frisk!

2010-12-29 @ 17:21:20
Postat av: Ann-Louise

Glass är ju bra när dom är förkylda och helst isglass för då får dom ju i sig vätska



2010-12-29 @ 18:47:09
Postat av: Anneli

jo vi har provat allt från isglass till juice, saft, fruktsoppa men inget vill hon ha =(

2010-12-29 @ 19:12:05
URL: http://loveisretard.blogg.se/
Postat av: jenny w

jag måste bara säga att du har världens sötaste sockerunge! :) puss å kram på er jag saknar er!

2010-12-29 @ 20:00:38
Postat av: Ann-Louise

Inte lätt när barnen är sjuka.

2010-12-29 @ 20:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0