Dålig dag gånger fyra

Gårdagen alltså..Jag var ju dålig igår,orkade knappt stå på benen.Å Lilly var inte heller i form,skrek,
gnällde,gnisslade,grät,skulle bara vara i famnen,och inte ens det var bra.Hon grät när hon åt,hela tiden var hon gnällig.
I vanliga fall skulle man ju bli TOKIG på ett sånt dåligt bebis humör.Men,jag var för svag för att bli tokig.
Det hjälpte ändå inte.Hela gårdagen var alltså en pina.

Och Lovisa låg bara hela dagen,ännu mer än vad hon brukar,å stirrade uppgivet in i väggen..Suuuck tänkte hon.

Och sen,när jag står å lagar mat,med en skrikandes Lilly i famnen,så ringer Fredde å säger att han är två timmar bort,och att han blivit stoppad av polisen..
Och såklart kört för fort..Och fått böter..På 2ooo kronor !! Helvetarns alltså.Faan åxå sa jag bara..Det var ändå de sista vi behövde just nu..Det abslout sista..
Han hade dessutom haft en usel dag,de hade kört upp enkomt till Gällivare för att göra ett matt-jobb.

När han gjort allting klart å svetsat å lödit alla skarvar å de på plats..Så säger husägaren att det hade blivit nå fel som inte skulle gå igenom husbesiktningen.
Så,han var tvungen att riva upp sitt 26 timmars arbete..Heeela golvmattan...Massa arbete bara kasta i sjön.Fan alltså så störande.Jag skulle ha strypt karln.
Speciellt eftersom det egentligen inte ens var nå fel,Fredde hade lagt med samma avstånd till golvbrunnen som i den andra toaletten,och samma som Älvsbyhus gör.
Men endå,så blev de tydligen fel.

Idag mår jag lite bättre,men lillan rosslar å snorar å är bara på mamma humör.Hoppas att Fredde har en bättre dag idag,å att Lilly inte brister ut i dåligt humör igen..
Å att jag är på bättringsvägen. Och att Lova blir glad när vi kämpar oss ut på Lilly-sövar-Promenad sen.Vi hoppas också att bötern betalar sig själv eller försvinner
ur systemet på något sätt.Om någon här kan trolla,så säg till !!


Jag brukar inte klaga eller vara pessimistisk,men i vissa lägen (såna här) så måste man få klaga lite.

Ny dag,nya tag !

................................................................................................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0