KuL i KöKeT

Så var denna måndag över.Idag har vi (jag) knogat på med att vika tvätt,diska,dammsuga,rengöra toaletterna,skotta på gården,rensa fram massa som ska till Röda Korset,lekt med Lilly,läst böcker med Lilly,ätit,lagat lite mat,druckit lite kaffe.Lika intressant som vanligt va =) Freddy kom hem kring fem.Men han ska vara i Gvare någon dag nu.Trist.

Imorgon ska jag å lilly till bojn för att vaccinera henne 2:a gången mot Svinesnuvan.Sen ska vi till Folke för att se hur han har det.

Resten av veckan vet jag inte,vi tar tillvara på vår tid tillsammans,leker å myser på.Speciellt när de är så kallt,vi vill inte ens gå ut å gå när de är 20 minus.Lilly luktar så gott,jag brukar lägga henne att läsa en av hennes favorit böcker Max Kaka,så att jag ska få ligga å lukta på hennes mjuka hår och pussa på hennes fluffiga bebis kind.Jag tycker att hon luktar bebis än !! Hon är så underbar vårat lilla mirakel ♥


Nu till något annat,frukt ocg grönsaker å rotfrukter är ju som levande ting på något vis.De kan ju växa nästan hursomhelst ! Jag fick en chock när jag öppnade potatis påsen och denna låg högst upp bland alla andra små runda potatisar :


                                                    Vilket monster ! Men god var den =)




Och jag fick mig en överraskning när jag skar upp den underbara purjon ! Det såg ut som att det skulle ligga ärtor där inne å mysa,men de var det inte.Men aldrig har jag sett en så konstig purjolök ! Den var som vacker på nå sätt =)

Nu,sluta svamla ! hej å hå då.

....................................................................................................................


Kommentarer
Postat av: morsan

ja de finns många mirakel mitt i vardagen ,,,,,,go natt

kram

2010-02-23 @ 01:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0