Med solen kom snuvan..

Host,snörvel,attjo,prosit.Dunkande huvud,svag kropp,yrsel,rinnsnuva,nästäppa,mer sömnproblem.Jag har helt enkelt fått en helt vanlig förkylning.Verkar det som.Har ej haft problem med hals å näsa på detta problem sen jag hade misstänkt Svinsnuva några månader sen.

Och innan de,ingenting sedan jag opererade bort halsmandlarna i januari 08.Jobbigt är de iaf.Å Lilly är inte heller i top form.Gnällig,gnisslig,gråtig,missnöjd,skrikig.Å idag rinner hennes näsa också.Smart som jag var så glömde jag ju som bort mina förkylningssymptom i helgen, å provsmakade som vanligt värmen på hennes mat.Och tog emot pussar av prinsessan och gav.Tidigare har det ju verkat som att Lillys 9:onde tand var på väg.Vi får hoppas på det och att jag inte smittat henne.

Skönt när solen börjar visa sig igen,man känner livet komma spirande tillbaka sakta men säkert.Vi var ju ute mkt ihelgen,men idag är de ännu varmare.Varning för takras ? Med med tanke på min usla kropp just nu så blev de bara en kort promenad idag.Lilly somnade i vagnen,Lovisa gjorde sina behov,vi vände och gick hemåt igen.Lovisa stretade såklart emot och jag förstår henne,klart hon vill vara ute å skutta i snön,de vill jag med.Men hur förklarar man till en hund att man håller på att svimma och explodera av migrän och att de är dags att gå in ? Nu ligger hon hursomhelst i sin blommiga fåtölj å slänger sura men trötta blickar på mig.

Jag hade tänkt skura nu när lillan sover,eftersom jag kämpade mig igenom en dammsugning nu på morgonen.Det blev mindre nysningar efteråt,Lova fäller sååå mkt hår just nu,å dammigt blir de på en gång.Men ist damp jag ner i soffan med en dubbel brus alvedon.

Igår kväll såg jag å Freddan en film,Law Abiding Citizen med Gerard Butler (Läckerbait) och Jamie Foxx.Detta var en seriös film,ganska obehaglig ibland,sorglig.Jag föredrar ju roliga filmer,tecknat å komedi.Men den var som ändå bra,spännande.Väldigt spännande.För de som gillar typ drama/thriller borde se den !





Förra veckan såg vi en annan film med Gerard Butler som jag tyckte var betydligt bättre.The Ugly Truth:



En typ romantisk komedi,mer i min smak =)

Ha en bra dag !

................................................................................................................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0