Nya andetag

Mycket är upp&ner i huset just nu.Lilly är i någon period som har hållt på ett tag nu.Med sovningen (och icke-sovningen),nya tider,rutiner,blivit JÄTTE mammig,inte ens pappa duger längre,ska vara i knät heela tiden.

Förut så vaknade hon ju kring nio på mornarna.Sov lunch kl ett,somnade för kvällen 20:45-21:30.
Nu vaknar hon 7-7:30,sover lunch senast tolv,och somnar 20-20:30.Det är skönt att jag fick till lite tidigare kvällar,men de blir ju även en omställning för mig.Jobbigt att vakna kl 7,när man inte alls är van.Men de är väl lika bra att vänja sig,snart börjar nya tider med inskolning på dagis,och sen hela dagar på dagis.Om jag nu får nå arbete såklart.Jag fattar inte hur Lilly ska orka,gå upp så tidigt,sen vara på dagis hela dagen.Stora påfrestningar för lill hjärtat,ny miljö,nya människor,nya sovtider,ny mat,nya rutiner och nästan hela dagar utan mamman sin.

Idag känner jag mig krassligare igen.Huvudvärk,å allt de där.Så jag passar på att vila framför laptoppisen medan hon sover.Hade tänkt ta bilen idag å fara till Cetty,men Fredde kom förbi från jobbet å snodde den.Å de var lite för kyligt idag å ansträngande att gå dit.Vi är i ett nytt skede,ny ålder,nya dagar,mycket funderingar,intryck.Så vi tar de lugnt på hemmafronten.

Inget roligt skvaller har jag heller.Har jag nog aldrig,är inte så mkt för att skvallra å sånt,jag sköter mitt eget istället =)

Sarah å Vilja,snart är de sommar å bättre tider,då ska vi dricka kaffe å se på flickorna leka runt tilsammans =) Håll ut !! Ha en bra dag everyone.
.



Våra små ♥ : an !!

................................................................................................................................


Kommentarer
Postat av: Sarah, Vilja å Johan

Ändå skönt att hon somnar tidigare nu, men förstår de blir omställning för dig på mornarna! Men hän fix du gumman, snart blir de jobb å då jäklar blir de att stiga upp kl 6 säkert :) Vilja bestämmer att vi ska stiga upp halv 6 varje morgon tydligen, så de är bara hevva säh opp, men då är de skönt när kvällen närmar sig att vara trött å sen somna gott. Åh ja snart är de sommar...försöker hålla ut, saknar er bara så mycket att jag vet inte VAD ! ...försöker fokusera på dagen i sig å njuta av tiden vi har här tillsammans. Nu toksnöar de ute, hojja, jaja nu ska ja mysa me lillan innan de är läggdags, hörs snart igen, KRAMAR I MASSOR !

2010-02-18 @ 18:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0