2009-Ett långt & kort år !

Ja..Så var det detta med års summering..vad har man egentligen gjort ?? Jag kommer inte ihåg månad för månad,men förra nyårs afton firade vi hemma hos oss,med Kajsa Daniel,Sarah å Johan.Och Lilly som var fem veckor gammal,å Lovisa.Då var Vilja å Sally små bebisar i magen,som vi inte visste vad de skulle bli en Vilja å en Sally =) Januari å Februari spenderades väl mest i hemmets trygga vrå.Vi var nyblivna föräldrar och försökte  vänja oss med detta och lära känna vårat nyfödda spädbarn Lilly Eleonora Ek.

Sen gick vi givetvis och tänkte på höggravida Sarah å Johan som var för långt bort från oss,i Halmstad.Tillslut ville den Underbara Vilja komma ut,den 4 februari föddes hon.Mitt älskade kusinbarn,och min bästis Sarahs barn.Välkommen till världen !

Under tiden hade vi upptäckt en hiskelit ohygglig vattenskada i vår stor toa,som gränsar till den lilla toan.Väggen emellan dessa hade möglat,å i golvet åxå.Fredde var så duktig å jobbade med detta i flera månader.Som tillslut blev färdigt å väldigt fräscht å fint.

I Mars föddes Sally,Freddes brors barn och min nära vän Kajsas.Den 20:e Mars tittade hon fram.Vilken Lycka ! Dagen efter fyllde Fredde år.

I april var vi ute mycket i vårsolen på olika äventyr.Vid mysiga eldar å grillade många korvar.Detta fick mig att vakna upp till liv igen,efter några månaders nybliven-mamma-koma.Mamma fyllde 50 år på valborgs,alla var ute å firade men jag var ju givetvis hemma med lillan =)

I maj började fredde jobba efter att varit hemma i  månader.Lilly blev ett halvår,fick sin första tand,och lärde sig att sitta.Vi firade min första mors dag ute i den första vackra sommardagen.Jag å freddy boy firade två år tillsammans,å Erika å Vegard var på kärleks semester å gifta sig i Las Vegas =)

I juni firade vi Jessicas examen från tredje klass.Lilly fick sin farfar på besök.Johan Sarah å Villy kom hem igen,äntligen ! Vi firade midsommar vid havet i Byske med kära vänner.Lillys första semester som var väldigt fin å mysigt trots alla fyllisar som stökade omkring.Jag hittade pälsängrar i köket å sen i hela huset,å anticimex fick tillslut komma för att sanera.

Juli,Vilja sötisen döptes.Tommy var med om en vääldigt obehaglig olycka på väg hem från Kiruna.Som var var klarade han sig oskadd.Våran bil blev stulen från gården,hittades totalt sönderbränd några dagar senare i Boden.Jessica fick vattkoppor på sitt sommarlov.Vi var ute mycket å badade å solade,vid älven,i forsen å i Nyfors.Underbara sommar !

Augusti,jag fick fara till stan för första gången sedan lilly föddes,vilken upplevelse =) Jag hittade insekter i huset som såg ut som kackerlackor,Fredde trodde bombsäkert att de INTE var kackerlackor.Vi slog vad om vår kamera Nikon D60,som han betalat,JAG fick kameran,hehe =) Lilly började tillslut att äta vällingen,å jag kunde sluta amma.Detta firades med en liten tjej kväll hos Sandra,och mitt första alkohol intag på 1,5 år.

September.Lilly blir tio månader.Vi är ute mkt å myser i höstsolen,grillar å sånt.Jag å sarah drar till stan.Å Lilly får sina fyra tänder uppe.Jag å Fredde for till Näsis å fiskade,å fick se en död björn.Vi köpte en trasig bil som bara höll i fyra mil,som fortfarande står strandad uppe i gällivare.Vi ordnade ett Musparty i Brännvinsträsk,där Johan Lund smög sin in å träffade sin nuvarande finaste tjejen Sofia =)

Oktober.Jag fyllde år.Jessica fyllde år.Jag drabbades av Tradera sjukan.Jag å Freddy fick ledigt å for på rockafton på hotellet.Vi köpte en ny soffa å slängde ut den gamla.Den första snön kom å gav oss en vacker omgivning.

November.Vårat hjärta Lilly fyllde ett år ! Lilly var till tandläkaren för första gången,och vi julestökade å julpyntade.Jag låg sjuk å utslagen i tio dagar,sedan blev Lilly sjuk.Vi firade Freddes första farsdag.Lilly fick svamp i rumpan som tur nog försvann efter många veckor med olika salvor.

December.Vi julhandlade i stan och jag träffade Jannice.Lilly skrek en hel vecka på nätterna innan vi fick veta att det var öroninflammation.Vi vaccinerade oss mot svininfluensan.Vi fick höra Sandras bebis hjärta och vi var på julmarknad.Jag å Fredde var på hans jobbs julfest i gällivare.Jag var på tjejkväll hos Carro.Och Villy med familj kom hem igen =) Vi firar in det nya året hemma hos oss med många vänner å släktingar.

Å nu sitter vi här,med ett nytt år framför oss,och vårt första år som föräldrar bakom oss.Men vilket år det har varit ! Omtumlande,utmattande,fantastiskt,underbart,roligt å tröttsamt.Men vi tackar för år 2009 och allt vi fårr uppleva å uträtta.Nu ser vi framemot det nya året,hoppas vi syns ! Puss å kramkalas !!


Kommentarer
Postat av: Jessica Hedman

Vad fin ny design;) Visst fans det många fina? Den passar dej perfekt. = svart och vit;) Den var snygg:)

2010-01-02 @ 22:06:27
URL: http://jessicagalaen.blogg.se/
Postat av: Cetty

Vilken fin resume av året som gått! Det hinner hända mycket på ett år. Det mesta faller i glömska men vissa saker minns man. Nu får vi se fram mot det nya året med hopp om att det blir ett bra år för oss alla! Mosterkram!

2010-01-03 @ 10:22:32
Postat av: Anonym

vilket underbart år! och så mycket som hinner hända=) ganska kul att summera så här, annars glömmer man fort bort. krama

2010-01-03 @ 20:28:40
URL: http://filipsmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0