Lyxigt värre !

Hohohooo..Jag tittar runt i Vidsel när vi promenerar,å nästan alla har plockat bort julen..Jag ska..jag ska.Tycker bara de e så mysigt med julstjärnornas fina belysning,eftersom vi knappt har några fönsterlampor annars.Gillar dess vackra mys belysning.Ska sakta men säkert plocka bort de få tomtar vi har,plocka ner stjärnor å packa ihop julgranen.Nu känns det som att vi är på väg mot nya,ljusare tider.Idag är de blivit blida,å man äntligen kan ta en promenad igen.

I fredags skedde den väl inplanerade hemliga 50 års fester för tvilling kusinerna som fyllde 25.De kom många som man inte sett på länge,å man kände alla som var där.Även om de var jätte trevligt,å NickJo blev överraskade,så var de som en konstig stämning över alla.Jag hälsade så glatt på varenda kotte,men det var inte bara en som slog ifrån min blick och tittade åt ett annatr håll.Samma blev de för Fredde märkte jag,när han hälsade på folk.Vad är detta för sätt,man har känt många av dem som var där hela livet,men endå beter de sig så..Konstigt..Tur att man är bättre själv då å är glad i hågen å trevlig mot alla ignorerande sur fjärtar endå =)

Lilly sov hos mamma å de gick då bara bra.Ett helt dygn var hon borta ! I huset som förutom vi fyra fyllehundar som spenderade dagen efter i vår soffa,med mycket vatten,pizza å många filmer.Trevligt med en ån dag åxå,de har jag saknat.Att bara kunna ligga i soffan men vänner,å se film å inte behöva tänka på nå.Sånt som är varje helg för alla andra,som inte är barn.Men att kunna sunka för mig,de är lyx =)

Idag har det dumma men bra pappret skickats in.Som jag har varit rädd för å fruktat för denna dagen,de förbaskade pappret skulle skrivas på å placeras i den gula låddan.Angående dagisplats såklart.Visst är de bra att vi har möjlighet till dagis å allt de där..Men jag vill inte att hon ska bli så stor,å jag vill inte behöva lämna ifrån mig henne minst 8 timmar per dag..

Hon har ju suttit fast i mig å behövt mig i snart två år..Å nu måste jag släppa taget...Det kommer säkert kännas bättre när inskolningen är klar,å jag ser att hon faktiskt klarar sig själv,å tycker det är roligt.De är nog mamma annelie som har svårast att släppa taget..Sen hoppas jag så innerligt att jag får en chans till något arbete.Nu vill jag visa vad jag kan,å inte gå hemma å känna mig bara som en mamma som är expert på blöjbyten å vika tvätt.Nu är de dags att min personlighet kommer fram,å visar vad JAG faktiskt kan å är bra på.Jag är faktiskt en arbetsmyra utan dess like,stresstålig,social, och har kunskaper inom många olika områden.Anställ mig någon =)

....................................................................................................Over and out,nu väntas andra bullar !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0