Mitt liv fläskpannkakan.

Nu är vi på hemmaplan igen.När jag klev in i vårt hus stannade jag upp i hallen och drog ett djupt andetag,efter doften av hemma..Mmmm,skönt att vara hemma igen.Visst är de kul att vara borta,då uppskattar man sitt hem ännu mera sen =) Sin sköna säng,mitt eget kök,och de välbekanta ljuden av pellets pannan som suger upp våra kronor i stora klumpar !

Innan vi åkte hemåt for jag på byn för att lämna in min telefon,som inte alls startade idag,och för att sätta in lite pengar på lillans fondkonto,och handla lite mat.Sen drog vi mot korsträsk till Helena där vi möttes av en glatt pipande Lovisa och en far i långkallingar.Sedan hem,jag körde saakta hem efter Manjärv vägens snäva kurvor för att Lilly skulle få sin behövda sömn.Sedan nu när jag står å lagade middag så kom jag på att jag knappt minns nåt från vägen hem.Jag kommer ihåg att jag bromsade in lite extra inför en snäv kurva,men de är allt.När jag satte mig å körde ut från Hedenvägen så tänkte jag att fasiken vad trööött jag är! Kanske jag somnade strax därefter och kopplade in autopiloten på vår farkost.

Lilly fortsatte att sova när vi svängde in på gården,jag tog smygande in alla våra grejor,sen miljö förstörde jag genom att låta bilen stå på tomgång en timme (skäms,ja),för att Lilly skulle få sova lite till.

Idag har jag gjort en väldigt enkel,snabb å billig middag men ack ändå så god ! Det heter enligt mig Äggröra-Pytt.Då tärnar jag å steker kokt potatis,korv å purjolök tills den är brynt.Sen blandar jag i en röra av mjölk,ägg,salt,peppar å grillkrydda.Detta blir som en väldigt god pytt,med äggröra ! En husmans med ost förhöjer denna exklusiva onsdags-middag ytterligare =)

Nu väntar vi på pappa som ska komma hit med Lova,och en mobil jag ska få låna av honom.Man känner sig såå handikappad å hjälplös (och ensam) utan någon telefon,det börjar snart krypa i kroppen känner jag !

Kvällen skall vi ta med ro,och morgondagen blir ett nytt äventyr =)

...................................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0