I will survive ?

Den fruktade 9:onde Juli har nu passerat. De senaste dagarna har varit mycket jobb för mig, men lite timmar om man jämför med två stycken andra. Igår jobbade jag 7-13, sedan 17.30-23.30. Det gick bra att servera 3-rätters till alla de människorna, vi hade serveringspersonal inhyrd från havsbadet, så allt gick smidigt.

De skulle egentligen stanna så länge de behövdes, i partytältet och i disken, så att vi som skulle jobba frukosten dagen efter kunde åka hem. Men istället blev de vårat eget folk som fick stanna och slita med disken till kl 2,och i tältet till kl 4.

Jag, Erika, Vegard och Sara var gode slitna idag när vi skulle servera frukost till 400 pers. Men de gick bra, jag hade ju fått sova mest av alla vi och fick fara hem halv tolv. Sen tjorvade Lilly som tusan när jag kom hem idag, hon hade ätit dåligt och ville inte sova lunch. Och jag var ju trött som en bankad plankstek. Tillslut somnade hon när hon fått välling, mitt på dagen. Och Fredde somnade med henne, och jag i soffan.

Sen for Fredde Lilly och Jessica till byn, medan jag for och hämtade taxarna som varit ensamma mycket de senaste dagarna. Sen ska jag tillbaka och jobba mellan 18.30-21. De var brist på personal så jag erbjöd mig att hoppa in några timmar.

Sen imorgon ska jag upp igen kl 6 och jobba till tolv. Sen är jag ledig måndag, sen på tisdag är det Diggiloo och då blir de jobb 7-19. Få se hur det går =)

Men huvvaligen vilka tråkiga inlägg de blir nu för tiden, men jag hinner ju som aldrig uppdatera eller skriva nå roligt, hade tänkte berätta om hur Lilly utvecklas och vilka hyss hon gör, för de blir fler och fler hyss, och fler och fler nya ord =)

 Hon har fått en jäääkla stark vilja, helt plötsligt kan hon få utbrott,om man bara flyttar hennes tallrik lite närmare henne eller nå sånt egentligen omärkbart. Så kan hon bli heelt tokig, kasta ner maten på golvet och kasta sig och skrika. Och sen får man inte i henne nå mat =) Helt crazy !!

 


Johnny och Danne som var så snälla och hjälpte oss med renoveringen i huset =) haha.

Dagens Anneli-Advice : Gå inte över till torpet för att låna skorpor, det kan löna sig i längden ! 

..............................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0