Ledig men inte ledig

Ihelgen har jag jobbat, morgnar, lunch och kväll/natt. Men idag har jag en ledig dag, pappa & helena erbjöd sig att hjälpa till att städa upp vårat hus och flytta idag. Så även om jag ville vara ledig och lugn idag så passade vi på att ta chansen. Så nu på förmiddagen är Lilly hos mamma, och vi andra har varit i huset och städat allt på övervåningen. Skrubbat, torkat, skurat, dammsugit, F har satt fast listerna och gjort klart de sista pluret, Tore kom och städade ur garaget som var ett helsicke i sig. Jag har även grovskurat hela tvättstugan så vi kan få undan lite av all tvätt.

Jaja, de är mycke som har hunnits med idag, Nu har vi lunchrast och sen ska vi fara och packa grejjerna från Haradsvägen och börja flytta hem. En fullt-upp dag, verkligen. Lite sorgligt också, de har ju varit trevligt att bo med mamma å jessi, man kan springa upp dit då&då, dom leker med Lilly hela tiden och passar henne. De kommer att bli ganska tomt faktiskt att ha ett helt hus för sig själv igen.

Resten av veckan jobbar jag men jag vet inte vilka tider, men jag hoppas jag hinner vara hemma litegrann iaf. Nu kanske vi kan slappna av litegrann när huset är klart, och vi har våra grejer på plats, hemma och allting är välstädat. Väldigt skönt, nu kanske vi hinner göra nå ROLIGT när vi är lediga.

Kanske vi ses snart hörni, jag jobbar lördag 15-23 också, de var mindre roligt men what to do ?!

Vackra Vilja på midsommardagen.


"Kusinerna" avnjuter midsommar middag i sommarsolen.

.................................................................................


Kommentarer
Postat av: Sarah Cookie Räka =)

Hej bönan! Åh va duktiga ni har varit, va kul att ni får flytta hem igen, härligt ! Måste kännas riktigt skönt ändå..å få sova i eran säng igen och ha hela huset rent å gottadoftande=) Vi får höras i veckan så ses vi kanske nån dag framöver hoppas ja,annars blir de väl i helgen/nästa vecka, men de blir nog bra! tack för du är du ! KRAMAR

2010-07-26 @ 21:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0