Livsfarligt sällskap

Onsdag..onsdag..onsdag. Jag sitter och funderar vad vi gjort de senaste dagarna. Jag är så förvirrad efter att varit ledig i fyra dagar, och börjat om att jobba idag. Då känns de ju självklart som måndag idag. De senaste dagarna har vi iaf grillat hos Vegge & Erika med John Sandra Fille & Hugo, både jag å Fredrik har jobbat på i huset, i förrgår gjorde han klart sovrummet, he blev myche fint och skönt att ha ett projekt klart !!

Vi har hälsat på Jojje Sarah å Vilja, vi har cyklat, lekt ute, ätit, sovit, vart på byn, vart hemmavid och knogat på med allt möjligt.

Lilyl har haft feber i tre dagar nu. Igår sov hon lunch nästan tre timmar, sen låg vi i soffan och tittade på teve i två timmar. Hon var heeelt utslagen, aldrig förut har jag sett henne så. Förutom när hon var så sjuk och uttorkad tidigare i sommar. Inatt sov hon bara två timmar i stöten, hon skakade och yrade och var super suuuuper varm om hela kroppen. Fredde fick sitta uppe med henne lite inatt tills hon somnade, men hon har fått ligga i våran säng och snurrat runt halva natten. Hon låg och sa Aj Aj Aj ocj snurrade runt. Huvva.

Febern sitter i idag med, ingen lunch fick de i henne men välling gick bra. Tillslut efter en sluring alvedon somnade hon till en timme mitt på dagen.

Det var något finurligt jag funderade på som jag skulle dela med mig av till er, men vad i helsikke det var har jag hunnit att glömma.

Jag har hittat en mycket giftig spindel, tror jag. Jag är ju ingen insektsexpert, men den ser ut exakt som den mycket farliga Brunspindeln. Jag satt vid köksbordet och slängde i mig nå mat när jag såg en spindel i ett nät mellan min pelargon och min porslinsfågel. Det var bara en ren slump att jag för någon dag sen läst om en spindel i en tidning, som gillar att bo i våra sovrum och bita människor på natten.

Jag hämtade mamma så vi fångade in den i en glasburk. Där bor den nu och hänger i sitt äckliga nät, lilla äckliga Bruno. Jag googlade brunspindel och fick fram en bild, och exakt så ser den ut.


Brunspindel

Så här blir bettet. mysigt va?

De är ju säkert inte en sån spindel, men den får bo i sin lilla burk, tänk om den skulle bita oss när vi sover. Fy bubblan, äckliga Bruno.

.................................................................


Kommentarer
Postat av: kajsa

Men du...då vart hon ju säkert smittad av sally när hon drack ur muggen..jäkla typiskt, inge trevligt när dom blir sjuka så.. Å du...DÖDA spindeln vett ja!! :)

2010-07-22 @ 00:19:28
Postat av: annelie

vet inte vad det är med henne, hon är på sin fjärde feber dag idag. jag tror jag ska försöka få tag i en sån entomolog och skicka in Bruno till, är så nyfiken på vad det är =)

2010-07-22 @ 07:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0