Meducin för själen

Sooolen ! Som jag älskar solen! Tack & Lov så har de blivit liiite mindre hemskt med mygg och knottena. Men igår när jag hämtade Lilly på dagge, så hade hon 28 knott bett, på huvud, panna, nacke, axlar, bakom öronen. På en yta som är 1x1 cm har hon åtta stycken bett. Huuvaligen så ledsen jag blev när jag såg de. Bättre att de smörjer henne än att de blir så där hemskt!

Idag har vi bara njutit av sommaren. Cyklat runt i byn, sprungit nere vid älven, suttit på bryggan och tittat på vattnet, räddad en fågel som fastnat i en håv ( en vägarbetare fick ta lös den=) ), när Lilly sov låg jag ute å solen och solade. Sen åkta vi upp till Filip & Hugo. Lilla Hugo tittatde bara fram när vi skulle fara (äntligen tyckte väl han). barnen var ute och lekte sen fikade vi festis, kaffe, melon och rabarberpaj.

Men imorgon är det jobb igen, denna dag var min enda lediga dag. På fredag är det ett BIIIG BIG happening på jobbet, typ över 300 pers som ska serveras 3-rätters vid bordet, öl, cider, vin, snaps. Sen ska de ha ett partytält utanför. Och på morgonen efter (lördag) ska jag och några till serva gästerna (384 st!!!!) frukost.

Håjåj, försöker förbereda mig mentalt eftersom jag ska jobba både dag och kvällstid, och jag är INGEN hejjare på tallriksservering. Oftast slinker det ner nån matbit i gästernas hår när jag dukar av, eller så kommer jag tappa nån tallrik vid serveringen av ren stress!

Det är iaf Freddes sista arbetsvecka nu, sen är han hemma med Lilly i tre veckor , medan jag måste fara på jobbet =( Inge roligt, men sånt är livet =)

Vi har då haft så härligt idag, jag älskar verkligen sommaren när insekterna håller sig borta.

Härligt sensommarbad i älven 2008, med Lillyt i magen =) Looovely!

.........................................................


Kommentarer
Postat av: Anette

Vi tog inga bilder med Lucas heller men nu så har vi ju en urduktig kompis med bra kamera så då e de lätt fixat.

Ni kan ju få fler chanser ;)

2010-07-06 @ 20:21:00
Postat av: Jessie

Det var ett tag sen men det känns som igår !

2010-07-07 @ 18:31:11
URL: http://jessicagalaen.blogg.se/
Postat av: Jessica HEdman

Det är faktisk bara lova som fattas !

2010-07-08 @ 11:20:52
URL: http://jessicagalaen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0