Att jobba natt

Gårdagens kväll blev inte alls den lugna kvällen i soffan som jag hade tänkt. Benet började göra ont igen mer och mer, tillslut låg jag och vred mig i smärtor och gråt. Tänkte att jag skulle försöka somna endå så kunde jag åka in på morgonen. Men he gick it. He gick it å sitta, eller ligga på någe sätt. Tillslut ringde jag akuten i Sbyn, de var en telesvarare som sa att dem skulle ringa upp. Efter 45 min utan uppringning ringde jag mamma, hon och Jessica skulle komma och sova hos Lilly. Tommy skulle va så snäll å skjutsa in mig.

Halv fyra på morgonen kom vi hem, trötta som bara den. Värktabletten jag tagit kl 21 började verka precis när vi kom in på akuten, så klart. Så kah kunde ju inte beskriva så bra vars de gjorde ont när farbor utländsk doktor klämde och kollade igenom ben, rygg och höfter. Men hursomhelst så var det en nervkompression i ryggen, typ i mitten på ryggen. Jag har ju haft ont där, och de är lite ömt. Så han skickade hem mej med recept på smärtstillande och magmedecin för att magen inte ska kollapsa av medecinen.

Ordinationer av inga tunga lyft, inga ansträngningar eller stress på några dagar. Ta tabletterna regebundet så inte den där hemska knivhuggar smärtan ska komma tillbaka. Sånt här går bara över spontant av sig själv, kan gå dagar eller veckor. Men Lilly får då vara på dagis, och Fredde kommer hem inatt.

Omtöcknad av förkylning ( virus infektion som doktorn sade), och smärtstillande, och en molande värk och gnagande trötthet, tar jag igenom mig minuterna och hoppas att Lilly är snäll =)

..................................................................................


Kommentarer
Postat av: cetty

Stackars dej! Lyd nu doktorns order och var en snäll flicka! Hoppas det går över snart. Kram

2010-07-01 @ 09:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0