Olämpliga halsajaj!

hrrm, Lillys humör skiftade igår kväll från en sööt liten tjej som åkte vagn så förnöjsamt på väg hem från morfar. Helt plötsligt skulle hon kliva ur vagnen, jag brottades med henne hela vägen hem, tillslut ramlade hon halverst ur vagnen med huvudet före, jag hann ta emot henne men det verkade som att hon fick lite ont i bröstkorgen. Hon blev väl rädd också. Hursomhelst så skrek hon hysteriskt sedan, kastade sig på golvet, kröp våldsamt och argt, skrek och grät, hyperventilerade och var helt galen. I en timme. Hmmm.. Funderade vad de kunde vara. Många olika saker.

Hon har knappt ätit nåt på tre dagar. Hennes biverkningar från ett vaccin borde komma lämpligt nu. Hon hade feber och hosta, och var jätte trött. Tillslut fick jag i henne lite hostmedecin. Tillslut lugnade hon sig så jag fick i henne vällingen i soffan, hon blev arg igen när den tog slut men somnade 5 minuter efter det i soffan.

En 45:a senare vaknar hon och är arg igen, och så här höll hon på hela natten men sov tillslut längre och längre stunder. Och jag med mitt onda ben, värken spred sig under natten upp till ryggen, lungorna och nacken. Jag hade feber och ont i halsen. Aaaa..ingen drömscenario precis, när väckaren ringde halv sex var jag nästan död. Jag gick upp och allt bara snurrade, jag ringde jobbet och frågade om de fanns någon annan att ringa in. Såå.. Lilly sov till kl 8, det behövde vi båda men idag har vi båda två varit dåliga och trötta och febriga.

Imorgon ska Lilly till dagis iaf, men jag blev automatiskt sjukanmäld imorgon också. Vi hoppas att natten blir bättre som kommer, men är glada för denna dag och natt, även om den varit jobbig =)


Lilly tre månader gammal på dopdagen =)

...............................................................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0