Regn, skönt men ont

Förra veckans hektiska arbetstimmar har ihelgen tagit ut sin rätt. Även om de inte är så många timmar jag jobbar varje dag, så blir det så väldans påfrestande. Eftersom att jag är inte van ännu att jobba och springa runt på det sättet. Och inte heller van att måsta kliva upp 05.30 !! Dessutom efter flera nätter strul med Lilly. Vissa nätter nu tjorvar hon så mycket, ligger och vrider sig och grinar och skriker i sömnen . Benvärk. Tandvärk. Mycket för henne också, att vänja sig med sina nya dagis rutiner och att vara där så länge på dagarna.

Skönt att det regnar idag, allt detta pollen håller att ta kol på hela familjen. Men nu när pollene ligger i gula pölar på backen så susar det istället runt en hiskelig huvvevärk som trycker på som fasiken i lill huvve mitt. Och fortfarande är de så mycket att bära på axlarna, samma för Fredde som i flera veckor varit frånvarande i funderationer hur allt ska göras. Huset, huset, bilen, jobbet, andra jobb, alla jäkla fläskängrar tar mkt energi.

Vet inte om jag berättat att vår nya lånade bostad kryllar av dessa. Kan man ha mer otur eller vad? Men sen jag sprejade med rödcederträoljan i nya huset har de börjat krypa fram. Jag hittar typ 8 st/dag. Inte okej! Jag blir tokig.

Igår såg jag en krypa fram ur garderoben, känn min stigande panik att de jäklarna finns i våra kläder också. Varje plagg måste skakas av och kollas noga. Ååå, jag som trodde att vi kommit bort från dessa, men nu kryper det på hela kroppen igen och aldrig kan man slappna av. Men jag har upptäckt att de bor en jäääkla massa larver i springorna och listerna i duschväggen på toaletten. Ständigt hittar jag någon larv i duschen, i oilka storlekar. Så idag ska jag stor rengöra duschutrymmet och försöka förgifta de jävlarna med avkalkning (stark sådan).

SkönnT att vara ledig idag iaf, även om jag har så mkt att göra. Jag hade seriöst inte pallat att gå upp 05.30 idag, då hade det kommit en avliden Annelie till jobbet. nu ska jag försöka piggna till och få bort huvudvärken, sen ett tappert försök till att få bort de äckliga skadedjuren. Usch, jag behöver en chokladkaka a´la 1500 kg.


♥Första gången far och dotter träffar varann, hele klart ett halleluja moment♥

...


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Inte kul med att som strular med det är ju så livet är och det är väl av motgångarna man blir stark hoppas allt ordnar sig för er med det gör det ju ha det bra och krama Lilly från oss

2010-06-14 @ 11:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0