Soligt men mörkt.

Fy fasiken vad trötta vi var imorse. Jag snoozade lite för länge, och Lilly gick knappt att väcka även om hon sovit en halvtimme extra. När vi väl kom oss till dagis så möts jag av lite arga blickar, för att jag glömt göra veckans ändringar på Lillys schema. Hon ska vara ledig imorgon för att hon ska till BVC, på 1,5 års kontroll och vaccinering.

Torsdag kommer hon däremot tidigt då jag ska jobba. Huschingen, detta blev en motig vecka. Så trött och slitna också inte en stund lugn och ro. Sen dessutom så blir Lilly ledsen när jag ska fara, fröken går iväg med henne för att distrahera. Jag tar på mig skorna och börjar gå. Men detta kändes inte okey, Lilly måste ju få se att jag verkligen far. Så jag går in igen, säger hej då och jösses å börjar hon storgråta. Hon får vinka i fönstret, ingen bra start på dagen. Vad ska man göra i sen sån situation tycker ni? De sägs ju att de är så viktigt att säga hej då, annars hade hon väl trott att jag var kvar i hallen och blivit ännu ledsnare sedan.

De var inge roligt att riva upp gråtet igen, men de blev ju så fel. Första gången hon gråter när jag lämnar henne. Trött, huvudvärk, och jag tror bestämt att de står ett BLÄ i pannan på mig med stora feta mörka bokstäver. Och mina ögon säger SNYFT, vet ej varför, jobbig vecka bara.

..

Kommentarer
Postat av: morsan

ja de var bra att du vände å sa hej då hon är ju smart...men de sliter i hjärtat förståss..........men vips så är hon å åker moped me nå hulligan killar.....så ta vara på tiden nu vet du vars hon är....hoppas ni får en bra dag.........kram....

2010-06-01 @ 09:10:40
Postat av: Anette

De va helt rätt att du gick in å sa hej då.

vet ju inte hur man gör på andra förskolor men dom två där lucas har gått så har alltid en ur personalen varit i hallen med oss å så har vi sagt hej då och pussat å kramat ( ja inte personalen då utan barnet :) )å sen har jag gått ut å vinkat i fönstret.

De e ju jätteviktigt att dom får se att man går och får säga hej då orddentligt.

Personalen på den där förskolan verkar ha behov av att någon tar å nyper dom i örat lite.....

2010-06-01 @ 09:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0