Tusen Ting Att Tänka

Tuuuusen stora saker virvlar runt i min skalle heela dagarna och heela nätterna. Det är så fruktansvärt mycket att tänka på nu, komma ihåg, fixa, förbereda. Hämta sma grejjer i huset man glömt, fara runt hela vidsel för att göra sina internet ärenden, fara på ica för att handla de små grejer man alltid glömmer, packa in och posta tradera-paket, göra måltider till Lilly som hon ändå inte vill ha, förbereda arbetskläder till mig, packa Lillys dagis väska, hämta posten i huset, packa in henne på cykel sadeln ( vi cyklar överallt dessutom, med massa grejer och Lova också). Allt detta är utöver de vanliga vardagssysslorna, diska, tvätta, städa, laga mat.

Detta är bara en av hundra miljoner grejer att göra och komma ihåg, de är så tjorvigt nu med dubbla boenden, och när jag är ensam på veckorna blir det för mycket att göra, det är inte lätt att vara ensam med hus och hem och dotter och hund. Det blir abslout ingen egen-tid över för mig, idag satte jag mig ner och målade naglarna, men då kom vi istället för sent till  BVC.

Jag säger då bara det, ni kvinnor som har karlarna hemma på veckorna,  var glada över det, och tacksamma, och ta vara på tiden med varandra! Var inte i luven på varann och tjata inte på honom ge han en kram itsället. Det är så otroligt jobbigt att få ihop vardagen och tiden när man är ensam med ett barn och ett hus (nu två), jag hoppas ni förstår detta ni som tycker att vi sällan hälsar på eller inte tar oss tid för en kopp kaffe hos er.

När Fredde väl är hemma så vill vi gärna också bara vara, för att göra de vanliga sakerna vanliga människorna gör på vardagarna. Titta på en film tillsammans, äta frukost tillsammans, laga mat och äta mat, elda vid eldstad, promenera, vika tvätt ihop och allt sånt som är självklart för er andra. En tankeställare till alla kvinnor, ge gubben din en kram och var tacksam över all tid du får med honom...

..

Kommentarer
Postat av: morsan

tack för besöket i kväll å sällskapet vid middan sov så gott kram..............

2010-06-02 @ 23:05:59
Postat av: cetty

Det kan vara mycket ibland i en del av livet skeden. men på något sätt så fixar man det ändå. Det finns reservkrafter att ta av. men då måste reservbatteriet få ladda nån gång för att fungera. Ta hand om dig o ditt liv i första hand och sedan de andra runt omkring. Var sak har sin tid. Kram

2010-06-03 @ 14:08:50
Postat av: Jannice

Tack Annelie!

David ska få sig en rejäl go-kram sen ikvälll:)

Hang in there, du gör det jättebra!!!

2010-06-04 @ 15:40:03
Postat av: anja

lägg då till den ständiga kampen att få ekonomin å gå ihop, ingen lättnad eller nån å längta till på helgen och ingen att bolla vardagsproblem med så har du vardagen för en ensamstående morsa

2010-06-07 @ 19:09:48
URL: http://anjaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0