Att ladda batterierna

Helgen..Har hunnit avverka flera födelsedagar.Igår var det Raringens tur.Fredde alltså =) Släkt oh vänner kom för att fira honom,och det blev fort fullt hus.Det har varit sååå fullt upp hela helgen,ända från onsdagen faktiskt.Jag är helt knäckt,å skiter i det fina vädret,ligger strandad istället och gruvar mig för det disk-bombade köket som ropar på mig.

Lilly har också tagit hårt på vårt fullspäckade schema,hon har sovit DÅLIGT inatt.Vaknade ordentligt kl 00:30 när jag precis lyckats somna.Skriker som en TOKIG,går ej att få i alvedon heller.Fick i hon typ en tesked.Tillslut somnar hon på min kudde och jag kan lägga över henne till sin säng.

Sen har hon gnytt å gråtit och skrikit till i sömnen.Man kan ju inte heller vara å böka till henne varje gång hon gråter till.Men mamma Annelie är trött idag,till råga på allt så vaknade hon av F:s väckare kl 06,och ville inte somna om.Men de ville jag.Måttligt onöjd fick jag tillslut stiga upp motvilligt ,och kollar på klockan då jag börjat med den hemska disken,07:15.Fy fabian,vilken tortyr ! (Tycker jag iaf,hade behövt mera sömn,ingen normal människa diskar väl den tiden =) )

Mitt i våra sysslor igår kväll kom jag på att jag inte hade ringt min mormor&morfar,Eva,och Jan&Cetty för att komma över på fika.Det blev så stressigt allt ihelgen,så vi har inte direkt ringt å bjudit någon,men usch så hemskt,man antar väl att alla vet när han fyller år,och att ni alltid är välkomna =) Men förlåt !

I lördags när vi var hos Sally så upptäckte jag två nya fynd i lillans mun.Två tänder nere i kinden på motsvarande sidor,som hunnit komma upp rejält.Huvvaligen,hennes misstänkta öroninflammation i flera veckor var alltså två st besvärliga,onda,stora kindtänder !

Det blev över så mkt fika,jag är så van att det kommer massa kompisar från Byn för att fira Fredde också,tyckte inte alls att jag bakat så mkt,men de blev över en hel stor bricka med fika ! Och jag gjorde bara en tårta,men halva är kvar =) Den blev ganska stor & hög,så man orkar inte äta någon stor bit,måste vara därför =) För god som himlen var den,och populärt med nya smaker.



Hade även bakat Sommarkaka & Mockarutor & Kladdkakamuffins.Den där marängpajen med passionsfrukt kräm var riktigt smarrig.Och inte för att tala om Chokladtårtan med dess fyllningar,Mmmm.Det är något med kvinnor och choklad,många skulle nog döda för att få äta en riktigt god chokladtårta =) haha

Kanske dags att rycka upp sig igen,hoppa ut mjukisbyxorna och ta tag i disken.Och tvätta lite.Borde ner på affären också,har inte en enda frukt i huset.Meen,aaahh.Ids jag ???!!Ha en bra dag alla söta kakor!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gör inget att du glömde ringa oss! Vi kan hälsa på nån gång när det inte är så mycket folk hos er, det går bättre. Kram

2010-03-22 @ 13:17:54
Postat av: sandra

Super gott fika! du är så duktig gumman =)

2010-03-22 @ 22:07:45
URL: http://filipsmammas.blogg.se/
Postat av: morsan

Tack För got fika å trevlit sällskap ha de gott å kram

2010-03-24 @ 01:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0