.



Kommentarer
Postat av: Ulrica & LillLilly

Har du pratat med någon typ av studievägledare eller liknande? Det kanske finns något typ av halvdistans-utbildning, där du kanske måste vara i STHLM/GBG/Annan ort i en vecka då och då, men kan sköta det mesta hemifrån?



Visst, det skulle ju innebära att du blir borta ibland från L, och att Freddan måste vara hemma mer då. Men du får tänka att du blir en happy mama med ett roligt, givande jobb i många år framöver, vilket väger upp för vissa uppoffringar på vägen dit.



Hoppas att du hittar något!



KRAM!

2010-03-16 @ 17:25:26
Postat av: Anki

Kolla upp distansutbildningar och liknande. Frågan är ju egentligen om ni är villiga att flytta för att kunna plugga och få ett jobb. Sen ska du vara lugn. Läs någon kurs på distans så du får testa på att plugga och helt plötsligt kommer du snubbla över någon utbildning som du aldrig trodde du skulle hitta eller du aldrig trodde du skulle bli intresserad av. Det löser sig alltid! Det finns så otroligt mycket skoj att läsa på universitet och högskola.

Sen är studievägledartipset bra. Men prata inte med Luleå utan prata med ett större universitet och efter det kan du kolla upp var den utbildningen finns i resten av landet. Lycka till :)

2010-03-16 @ 20:04:22
Postat av: Madeléne

Jag ska ju som sagt till bm imorgon, och då ska vi ju boka en tid för att få åka till s-byn. Men man får tydligen gå över 21 dagar som max. Och jag är ju bara på 12 :) Känns ganska så surt om jag ska vara ärlig! Gick du över när du väntade Lilly? Kram!

2010-03-16 @ 22:23:28
URL: http://annamadelenee.blogg.se/
Postat av: morsan

Öppna eget direkt slipper du jobba åt nån. kan jobba varifrån du vill. du kan baka hemma när lillan är på dagis. marknadsföra dej via nätet. osv alla möjligheter finns i dag. tänk hemmifrån ock ut till kunderna...kram allting går.lokal har du hemma...

2010-03-16 @ 23:18:46
Postat av: madeléne

Jaa, jag kan heller inte förstå, men det är ju för att barnet inte ska vara överburet, men hur fan kan dom veta det om barnet aldrig kommer ut? Den gör ju det, bm uppskattade bebis vikt till 4 kilo. Och det kan jag tänka mig :) Tänk om min bebis också hade vilja komma ut innan bf. Egentligen så vill jag ju inte bli igångsatt, men vilket val har man då bebis inte vill :)

2010-03-17 @ 08:47:56
URL: http://annamadelenee.blogg.se/
Postat av: cetty

Börja med att höra om du får jobba på bageriet i Udden. Där får du lära dig baka olika tårtor osv. Har du tur så behöver de nån där.

2010-03-17 @ 14:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0