Finns det ljus så finns det hopp

Idag var det 2 veckor..2 veckor innan..inskolningen.Eftersom jag redan tjatat så mycket om detta jobbiga,så säger jag bara att jag fick panik idag,när jag tittade i kalendern.Och insåg..bara TVÅ VECKOR kvar.Fan alltså.Hade änkt att göra våra sista hemma-dagar till äventyr.Men det är inte så lätt när vi är förkylda,och inte har många olus på kontot att äventyra för =) Hade varit roligt att fara på äventyrsbadet med henne eller något sånt,men man vill ju inte utmana hennes förkylning med kallt vatten.

Vi borde även passa på att fara runt till släkt & vänner för att hälsa på,men då vill vi ju inte fara runt med våran tillfälliga smitta som rinner från näsorna.Vi får väl ta dagarna & påsken som den kommer,det blir nog bra endå =)

Men idag tyckte jag synd om mig själv,som måste lämna ifrån mig lillan till andras händer på dagis.Så jag köpte två kg godis för att både fira & sörja.För att fira den fina hemmatiden jag fått med den lilla underbara,och för att sörja att jag inte längre får ha henne nära varje sekund =) Vissa firar med skumpa,jag skumpar med karra !



Något som förvånar mig i detta snökaos,är att jag blir väckt av det ljusa ljuset som exploderar in bakom rullgardinerna,kl 6 på mornarna.Nyss var det mörkt till typ..nio..? Och nu när kah lägger Lilly kl 20,så är det fortfarande ganska ljust ute.Skönt,man känner hoppet om våren växa.

Lilly blev ju bara så ännu mycket mer gullat i sina Pilotes,värsta lilla tuffingen =)






....................


Kommentarer
Postat av: Helena



Läser din blogg dagligen men är lite dålig med att lämna kommentarer så därför vill jag bara säga hej :)

2010-03-30 @ 11:05:56
URL: http://pompinella.blogg.se/
Postat av: cetty

Vilken hårding till brud ni har! Sörj inte för att Lilly ska börja på dagis utan gläds åt att hon blivit så stor! Man måste börja släppa taget ändå!

2010-03-30 @ 13:02:30
Postat av: Erica Lindh

Anneli, ROLLO ÄR INTE GOTT ENS!

2010-03-30 @ 18:04:19
Postat av: morsan

Ja så söt, hon är tack för i dag.....de går säkert bra me dagis......kram å go natt....

2010-03-30 @ 23:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0