Hux flux !

Idag packade vi våra väskor och for till byn,igen.Vi var ju så illa tvugna då jag hade en tandläkar tid.Jag hade i paniken bokat en tid för några veckor sedan,då jag sett en MASSA misstänkta hål i gaddsingarna.Har ju oroat mig sjukt mkt över domen,att jag skulle ha typ 25 hål,och få betala tuuuusentals kronor för att få dem fixade.Jag har ju inte heller varit hos tandis sen jag var 19 år !! Meen..de sa att jag i överlag hade väldigt fina tänder,speciellt när jag inte varit hos tandläkare på så länge.Hade lite emalj slitningar,lite tandsten och enn påbörjat hål mellan två tänder.Lite fåror på tuggtänderna på tuggytorna,därav missfärgningar (det jag trodde var hål =) ) Så,de var VÄLDIGT skönt att höra ! Fick en till tid i april för flourskölj och tandskrapning.Och ordinering att ordenligt använda tandtråd en gång/ dag,samt tugga flour toy efter måltid (har man ju gjort hela livet),och att använda flourskölj.

Men de bästa med allt var att undersökningen å allt kostade bara 45 kr (!!!) Det skulle egentligen kostat 645 kr.Men tydligen har man en årspremie på 300 kr från Försäkringskassan,hos Folktandvården.Och då jag inte varit hos tandläkaren på flera år för att utnyttja detta,så drogs de 600 av från detta.Sweeet ! Kände mig nöjd när jag gick därifrån,utan hål och utan ett STORT hål i plånkan =)

                                                    En STOR kram till min Fredde å flickorna =) Gullegrisar !

Det känns så ovant när F är hemma ibland på veckorna,efter jobbet alltså.Det är så mysigt att ha honom här.Det enda dåliga är ju att Lilly vaknar av hans väckarklocka,men inte han.Och sen vill hon ju inte somna om.Då blir jag arg,när han ligger å snoozar i 30 min,men jag å Lilly ligger vakna,kl 06 på morgonen.Grrr,då skulle jag lätt kunna ge honom ett blåöga =)

Nätterna denna vecka har varit mardrömmar.Söndag natt vaknade ju Lilly HEEELA tiden,och vaknade sen  kl 06 för dagen.Och inatt vaknade hon kl 00.30 för att skrika så där galet igen,och vägra ta alvedon,vägra bli hållen,vägra bli nerlagd.Man blir ju galet less på allting då.Tillslut vaknade Fredde då jag satt på sängkanten å stortjöt av trötthet & förtvivlan,och Lilly stod i sin säng och skrek som stucken.Då fick han ta över.Det slutade med att Lilly somnade mellan oss,men hon sov då iaf till 08:15.

Vi hoppas på en bättre natt inatt,jag är så sliten efter alla sömn-störda nätter att jag inte skulle palla en till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0