Lyxa till skiten !

Jag är ingen stort fan (fään,inte fan) av halvfabrikat.Men när jag är ensam på veckorna utan Fredde,så orkar jag inte alltid stå å laga värsta middagarna till mig själv.Då lämnar jag orken å mat-fantasin åt sidan å gräver fram mina mörkaste slarvig-mat hemligheter.

Idag bjöds det på sprödbakad torskfilé & pulvermos.Nää fy vad tråkigt tänkte jag.Men då skivade jag purjulök å blandade i det färdiga moset,tillsammans med smör och svartpeppar.Kaatjing! De blev faktiskt jättegott,moset fick en helt annan smak,som fylligare och mer aromrik.Och dessutom mycket färggladare! prova det vettja,moset blev plötsligt mycket lyxigare.



Idag har jag Lilly å mamma vart till Bojn en snabbis.Lilly skulle 2:a dos vaccineras.Och så var vi till Folke,och vi var in på Röda Korset med två banan-lådor grejer som jag sorterat ut.Lilly började stor-tjuta rent till paniken dr kring kl arton,då fick hon lite alvedon,en napp och en sagostund.Då blev hon lugnare och har nu somnat sött (?).
Jag hoppas på en lugn natt utan biverkningar och störd sömn för oss alla tre.Nu är de snart DH och CougarTown,som faktiskt var riktigt bra =)


Kommentarer
Postat av: cetty

Rätta takter! Man behöver inte alltid laga genuin mat utan det är fullt tillåtet att använda färdiga produkter. Varför överarbeta och särskilt när man är trött o saknar inspiration.

2010-03-10 @ 08:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0