Cykel dagen

Tisdag..Hm.Börjar man bli gammal när man måste stanna upp för att fundera vad man gjort under dagen ?

Okey,here we go.Lilly skulle ha varit på dagis kl 8-11.Hon vaknade 6.35,fick välling kl 7 och somnade sedan om..Okeey tänkte jag,hon är inte frisk ännu och behöver sova en stund till om hon skulle orka dagistimmarna.Jag provade väcka henne halv åtta,men detta var en ren omöjlighet.

Hon fick sova till kl 8,hon kom till dagis 8.40.Hon var så knäckt trött och hostig.Så jag hämtade henne en halvtimma för tidigt också.

Jag hade chansen att jobba imorgon,men min ofriska kropp säger NEJ Annelie,då blir du bara sjukare.Jag måste vila upp mig ordentligt först,och få tillbaka min röst.Om jag tilltalade någon på en 4-stjärnig restaurang med min möörka mörka och ibland obefintliga röst,skulle de springa därifrån skrikandes och jag skulle inte ha någon gäst att laga äggröra till..Äggröra som är så gott =)

Efter ett besök hos Cetty när jag hämtat lillan svängde vi in på jokkmokkskor i kulturhuset.Till min stora förvåning står där skorna jag letat efter läänge..Jag har bara sett dem på nätet,men aldrig i min storlek.Jag behöver i sommar ett par ordentliga komfortsandaler,som man inte får ont i fötterna av allt spring.De måste vara svarta för arbetet i restaurangen.Men just då hade jag igen plånka med,jag lade undan dem och skulle komma tillbaka senare.

Sen på eftermiddagen tog vi cykeln,jag Lilly och Lova.Lilly äääälskar att åka cykel =) Men när jag skulle köpa skorna funkade inte mitt kort..Happ,skulle ner på raketen för att ta ut pengarna där istället,lämnade Lova med Jessi på skolgården. Men nee, ringde pappa,fick låna hans kort, lämna Lilly och cykeln där och körde upp igen för att köpa mina skor och hämta Lova.

Sen när jag provar gå i dem hemma så känns en sko konstig.De kändes som att den vänstra var flera cm hög,mjuk och fluffigt skön.Medan den andra kändes platt,hård och nertrampad.Jag ringde och frågade om de hade något mer par.Så packade jag Lilly på cykeln igen,cykla upp dit och bytte...Puust,vilket jäkla hit och dit ! Sen cyklade vi till mamma,sen cyklade vi med henne upp till Haradsvägen,sen heeem.

Jäklar vilken tjorvig dag,jag är imponerad om ni orkat läsa söjna långt =) Ajja,Lilly sover då nu,och jag ska lyxa till det med lite väldigt onyttigt llösviktsgodis och flottiga dillchips.Som jag älskar dillchips !

Imorgon ska jag berätta om mina bravader med Rödcederträ-oljan som kom i brevlådan idag =) Haha.



Sötaste cykel-tjejen ever =)



..


Kommentarer
Postat av: Carolina [fotograf]

Kul att du är med :) Hoppas ni har en fin cykeldag haha :)

2010-05-26 @ 16:08:19
URL: http://caroflina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0