Oh Myh !

Jag tar mig som inte tid att sätta mig ner att skriva i bloggen när det är så vackert väder! Igår jobbade jag mellan 17-23,var ganska trött när jag kom hem. Mamma och Jessica var här för att passa Lilly,men Fredde kom hem från Gvare kring tio. Men Lilly var inge kry igår,hon åt knappt nåt, hon var brännhet,snorig,hostig och hängig. När jag kom hem berättar Fredde att hon helt plötsligt börjat spy i sin säng när hon sov... Väldigt mycket dessutom. Jag blev väldigt fundersam,tyckte de var konstigt.

Sen vaknade hon hela natten och sov väldigt oroligt.Och så varm hon var! Måste ha haft över 39 i feber.Idag fick hon vara hemma från dagis och har stundvis verkat piggare och sprungit runt lite,men sedan börjat hosta igen.

Hon är så fruktansvärt grov och tjock i halsen,inte av slem utan de sitter verkligen i lungorna. Under dagen har vi bara fått i henne välling, inget vatten, ingen mat. Som vi trugat henne med allt möjligt, frukt, kakor, mackor, makaroner, broccoli, korv, välling, saft. Ingenting ville hon ha..

Jag började bli riktigt orolig,för hon hade ju så hög feber också, och de var så varmt ute oh inne.Tillslut fick vi i henne en kopp fruktsoppa..och hon tyckte de var så gott.Tills hon spydde upp de.. Faaaasen också,jag ringde vårdcentralen och de sa att vi måste hoppa in i bilen och komma direkt !

När vi kom dit var hon helt slut, jag fick bära henne hängandes i famnen. Hon utländska barnläkaren hade inget svar på henens tillstånd, vi fick en remiss till akuten i Sunderbyn. De skulle sätta vätskedropp på henne och ta sänka och blodprover för hon var så sjuk och uttorkad.

Men de var ju det sista vi ville,sätta henne i bilen så länge till, vi har ingen ac.Och inte skulle dom lyckas få in nån dropp nål på henne,hon sitter inte stilla och även om de lindar nålen med bandage sen så skulle hon bara va där och slita. Nää,vi åkte till OK och köpte allt möjligt hon annars älskar att äta. Tillslut fick vi i henne några skedar glass,några strips och lite festis.

Vi avvaktade och ringde till akuten och sa att vi fått i henne lite vätska,de sa att om hon kräks upp det igen så måste vi komma dit.Vi åkte till Carina och fortsatte försöka få i henne allt möjligt. Tillslut åt hon ost och drack vatten.Genast blev hon piggare och orkade gå själv..Så nu avvaktar vi och hoppas på att hon får sova lugnt.Det verkar som att Fredde fick i henne vällingen, och hon har fått alvedon och bricanyl.

Så himla jobbigt för henne alltså,aldrig får hon vara frisk.Och nu blev de så mycket på en gång,jag sa till fredde imorse att de kanske kan vara nån lunginflammation,men de brydde de sig inte ens om att kolla på VC..

Får se hur natten blir och hur hon mår imorgon,vi hoppas på fortsatt bättring ! Lillavännen..

                                                                    ..

Kommentarer
Postat av: morsan

hoppas hon blir bättre åk aldrig till vårdcentralen bättre åka direkt till akuten jag vet tro mej kram på er å go natt...

2010-05-21 @ 01:49:15
Postat av: Sandra

lilla vännen! hon såg inte nå pigg ut igår när vi träffades =( Hoppas det är bättre idag, tänker på er!

2010-05-21 @ 12:07:44
URL: http://filipsmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0